L’audiència d’À Punt creix un 13% i es consolida com a alternativa a les cadenes generalistes

El web augmenta un 40% més d'usuaris gràcies, fonamentalment, a un fort increment en les interaccions en les xarxes socials

01.01.2022 | Informatiu
01.01.2022 | Informatiu
02 de gener 2021 - 13:15

L’audiència d’À Punt ha crescut en l'últim any un 13% respecte del 2020, fet que converteix el mitjà públic dels valencians i les valencianes en una de les autonòmiques que més creixen i la consolida com a alternativa a les televisions generalistes. Entre els espais més vistos destaquen especialment l’oratge, amb un índex d'audiència que oscil·la entre el 9% i el 13%, i els informatius, entre el 8% i el 12%. 

Aquesta pujada d’espectadors que reflecteixen les dades facilitades per Kantar espenta la mitjana anual de la cadena del 3% del 2020 fins a la cota 3,4%, registres que s'acosten a l’audiència de Canal 9 l’any que va tancar. Un moment, cal recordar, en què existia un mercat audiovisual menys competitiu i comptava amb una realitat pressupostària tres vegades major.

Les xifres tanquen l’any amb bones dades també per als dos programes especials emesos durant la nit de Cap d’Any, tant Benvingut 2022, presentat per Màxim Huerta i Àlex Blanquer, com Tàp Zàping, presentat per Lluís Cascant, que van reunir vora 100.000 persones amb un 5,2% de quota de pantalla.  

Emissió de Benvingut 2022, programa especial de Cap d'Any
Emissió de Benvingut 2022, programa especial de Cap d'Any / À Punt

El web creix en més d'un 40% d'usuaris

Pel que fa a l’àmbit digital, l’audiència web compta enguany amb un 40% més d'usuaris i usuàries que el 2020 i un 30% més de pàgines vistes. També s’ha incrementat un 14% el consum a la carta de vídeos dels serveis informatius i de programes. Destaquen els capítols de la nova temporada de L'Alqueria Blanca, els milers de reproduccions del videoclip de la cançó de Mi tierra amb Samantha i Nino Bravo, i els programes de L'hora fosca, que també han aconseguit un seguiment notable en YouTube.

La principal finestra d'accés al web són les xarxes socials, que enguany han millorat significativament el nombre d'interaccions amb els seguidors. Entre els perfils que més s'han incrementat respecte del 2020: +33% (Facebook À Punt Mèdia), +66% (Facebook À Punt NTC) +56% (Instagram À Punt NTC) i +35% (Twitter À Punt NTC). 

Els informatius i l’Oratge, els programes més triats pels valencians

Joan Carles Fortea en l'oratge de l'informatiu nit 09.12.2021
Joan Carles Fortea en l'oratge de l'informatiu nit 09.12.2021

El 2021 també ha consolidat els espais informatius de la casa i l’oratge com els programes més vistos de la graella. Les audiències dels informatius d’À Punt Mèdia oscil·len cada dia entre el 8% i 12% en el cas del NTC Migdia i entre un 5% i un 8% pel que fa al NTC Nit, amb vora 100.000 espectadors. De mitjana anual, el NTC Migdia congrega un 9%, és a dir, més de 105.000 espectadors cada dia, mentre que el NTC Nit ha aconseguit escalar fins a dades superiors al 5% i reuneix més de 70.000 teleespectadors.

El rècord d’audiència informativa de 2021 es va donar al NTC Migdia del 5 de gener, quan va obtindre un 19,6% d'índex d'audiència i 235.000 espectadors, mentre que el NTC Nit més vist va ser el 18 de novembre, que va obtindre un 9,7% i 171.000 espectadors.

Per la seua part, l’equip de l’Oratge, dirigit per Victòria Rosselló, ha captivat la fidelitat de centenars de milers amb xifres que van del 9% al 13%. De fet, la passada Nit de Nadal va obtindre un 12,9 de quota de pantalla, amb 173.000 espectadors. El rècord el té el 5 de gener, quan 245.000 valencians escolliren À Punt per a informar-se de les previsions meteorològiques. 

L’entreteniment es consolida

Bérnar Giménez analitza la realitat de les deixalles
Bérnar Giménez analitza la realitat de les deixalles / Departament de Comunicació

 L’aposta per nous gèneres com l’infoentreteniment ha posicionat el programa d’investigació periodística Zoom, que presenta Bérnar Giménez, en el pòdium dels més seguits, amb xifres per damunt del 6% de quota de pantalla la nit dels dilluns i que ha potenciat un prime time on Valencians al món, Duel de veus i L’hora fosca han marcat la diferència.

Les dades de Kantar també reflecteixen la consolidació de la franja vespertina, amb l’aposta vertebradora del programa Bona Vesprada de Màxim Huerta i Maria Fuster, i el canvi d’horari del Terra Viva d’Àlex Blanquer.

Aquests programes han fet créixer la franja més competitiva del dia, que ha vist com la nit del diumenge rebia l’espenta de la mítica sèrie L'Alqueria Blanca, que ha obtingut el rècord el dia que s'estrenà, el 21 de març, amb vora 300.000 teleespectadors i un 12,8% de quota de pantalla.    

Destaca també l’especial del 5 de setembre amb motiu de les atípiques Falles, que va congregar en la pantalla d’À Punt 1.000.000 de persones amb un índex d'audiència rècord en 2021 d’un 6,2%. Una fita que demostra el potencial que encara li resta a la jove cadena pública, que ha crescut a pesar de les limitacions marcades per la pandèmia a l’hora de cobrir les festes més importants de la Comunitat Valenciana, com ara les Fogueres d’Alacant, la Magdalena de Castelló de la Plana, les Festes de Moros i Cristians o la Setmana Santa.