El pressupost del València Basket puja un 30%, principalment pel Roig Arena

Els diners destinats a sous de les primeres plantilles masculina i femenina creix un poc més d'1,5 milions

El Roig Arena, un dia de partit d'Eurolliga
El Roig Arena, un dia de partit d'Eurolliga

El València Basket ha aprovat este dijous en la seua junta general d'accionistes un creixement de 8 milions del seu pressupost, que passa de 27 a 35 milions, principalment pel canvi al Roig Arena.

La passada campanya, el club va aprovar un pressupost de 27,5 milions, que ja era el més alt de la seua història i que ara incrementa quasi un 30%. En el seu comunicat, l'entitat explica que el creixement respon a una major "inversió en recursos i personal amb l'arribada al Roig Arena" i que eixa és la partida la "que més creix i que provoca principalment esta pujada".

En estiu, després de quasi quaranta anys a la Fonteta, una instal·lació municipal de València, el club es traslladà al Roig Arena, un pavelló impulsat i sufragat pel seu màxim accionista, Juan Roig, en un projecte global d'uns 400 milions d'euros.

Segons l'Agència EFE, cada partit en la seua nova casa li costa més del triple del que li costava en l'última campanya a la Fonteta, en necessitar molt més personal tant per a atendre els assistents com, per exemple, per a manejar les múltiples pantalles del recinte.

Això sí, el club ha arrancat la nova campanya amb més de 14.000 abonats entre els abonats al masculí i al femení després d'haver apujat els preus de les passades. Per això, els ingressos en este sentit seran majors de cara als nous comptes.

El cost de la plantilla

Per a esta campanya 2025-26, el pressupost en sous nets del primer equip masculí, que juga l'Eurolliga i no l'Eurocup com el curs passat, serà de 9,5 milions d'euros, enfront dels quasi huit de l'anterior exercici. En el cas de l'equip femení, el passat curs es va dir que va ser d'un poc més d'un milió i per a este nou exercici serà d'1,25 milions d'euros nets.

A eixes quantitats, cal sumar les despeses fiscals dels salaris, despeses federatives i de participació en competicions, desplaçaments i possibles primes. El club no detalla esta vegada la quantitat global del cost dels dos equips.

També et pot interessar

stats