Asevi, Oro o Romar: els productes de neteja valencians de moda al Regne Unit
Aquestes marques han sigut tendència en les xarxes per l'èxit que la seua fragància desperta a l'estranger
Qualsevol tenim al cap l'olor de net després que la nostra àvia fregara el terra una vesprada d'estiu. Una olor ens pot fer viatjar en el temps, però als britànics aquesta mateixa olor els fa viatjar al Mediterrani. "Tan prompte com obris la botella et transportes a un solejat poble d'Espanya!", és el reclam d'una distribuïdora de productes de neteja espanyols al Regne Unit.
Nenuco, l'aigua de colònia d'origen català, ha sigut tendència durant tot el dia en Twitter arran d'un fil que parla de l'èxit a Anglaterra, on hi ha tendes que publiciten "spanish cleaning products" com garantia de qualitat. Segons sembla, marques valencianes com Asevi, Oro o Romar tenen allà una reputació que els fa ser venudes per preus molt més alts que ací. "Són extremadament populars ací. Les olors són meravelloses i crec que és el que fa que la gent els compre. Els venedors estaran forrant-se!", comenta un usuari del nord d'Anglaterra en les xarxes.
Olor de net exportat des d'ací
Asevi és una marca amb seu a Xàbia que porta des del 1960 publicitant aire fresc a les llars espanyoles. Hui, amb seu també a Romania, arriba a produir fins a 22.000 litres per hora dels productes que enlluenteixen cases a tot Europa. Les seues botelles de colors cridaners omplin les prestatgeries de multitud de tendes i comptes en línia que venen productes de neteja espanyols al Regne Unit d'importació.
Però no és l'única marca valenciana que triomfen a l'estranger. També altres com Oro, amb seu a Sant Antoni de Benaixeve, o Romar, a Nàquera, destaquen per les seues fragàncies a l'estranger.