Indignació a les xarxes per una campanya de Presidència que castellanitza la toponímia

"Vinaroz", "Huerta Norte" o "Jijona" són algunes de les denominacions més criticades

Cartell de la campanya El Nadal és valencià d'enguany amb toponímia castellanitzada
Cartell de la campanya El Nadal és valencià d'enguany amb toponímia castellanitzada / GVA

La tradicional campanya de Presidència de la Generalitat, "El Nadal és valencià", posa en valor des de fa sis anys els productes de la Comunitat Valenciana que més es consumeixen durant les festes nadalenques.

Enguany, però, el protagonista en les xarxes no ha sigut la gastronomia, sinó la toponímia. Un cartell publicat en premsa i que no està disponible en el web de la campanya ha generat indignació en les xarxes per no respectar les denominacions històriques en valencià de municipis i comarques.

"Vinaroz", "Huerta Norte", "Jijona", "Campo de Alicante" o "Castellón" són algunes de les denominacions més criticades en Twitter, amb missatges que ironitzen sobre el lema de la campanya i l'ús de toponímia no oficial en castellà.

Entre les veus crítiques amb la campanya es troba l'alcalde de Pedreguer, Sergi Ferrús, de Compromís, que ha relacionat aquest fet amb el procés de normalització lingüística.

En aquesta línia, les joventuts de Més-Compromís, Joves PV, han demanat a Presidència de la Generalitat i al president Ximo Puig que "respecten les denominacions oficials previstes en la llei de mancomunitats".

També et pot interessar