Fleet, reel, tiktok, story... et perds amb les noves formes de comunicació?

En el Dia del Community Manager t'expliquem en què consisteixen les noves finestres on els continguts d'À Punt també estan presents.

Fleet, reel, tiktok, story,... et perds amb les noves formes de comunicació?
Fleet, reel, tiktok, story,... et perds amb les noves formes de comunicació?
25 de gener 2021 - 12:09

El quart dilluns de gener se celebra el Dia Internacional del Community Manager. L'eina de treball d'aquest professional són les xarxes socials, que últimament han proliferat tant que els usuaris es poden arribar a perdre entre les seues formes d'expressió. Et contem les possibilitats i les plataformes on també pots trobar els continguts d'À Punt.

Fleets, les 'stories' de Twitter

Segueix À Punt Mèdia en el seu Twitter i també en el compte d'À Punt NTC

Des de novembre de 2020, podem usar en Twitter els 'fleets', que no són més que continguts efímers de 24 hores de duració que recorden a les 'stories' d'Instagram. Twitter ja va sucumbir quan va passar del 140 al 280 caracters als seus tuits o amb altres possibilitats de publicació com els famosos fils. Ara, amb els 'fleets', s'obrin noves finestres de comunicació més ràpides i fresques també en Twitter.

'Reels', els TikTok d'Instagram

Ací podràs veure els 'reels' d'À Punt Mèdia i ací els d'À Punt NTC

Instagram s'identificava amb el públic més jove, fins que va a arribar TikTok. En un intent que l'audiència juvenil continuara usant aquesta xarxa i per a cobrir l'espai de TikTok als països on volien prohibir aquesta xarxa, Instagram va integrar els 'reels'. Els 'reels' són vídeos de fins a 30 segons de duració, on es pot afegir música i altres possibilitats d'edició, com la realitat augmentada o modificar la velocitat del clip. Com en TikTok, pots usar l'àudio d'altres publicacions, el que fa que siga un clon d'aquesta xarxa. Els 'reels' es poden compartir com a 'story' i per tant, tindran una durada de 24 hores o bé, com a publicació a la galeria (o 'feed').

La viralitat de TikTok

Segueix À Punt en TikTok!

TikTok ja compta amb més de 800 milions d'usuaris. Aquesta xarxa, que va desbancar Snapchat com la xarxa social del joves, es basa en la publicació de vídeos de màxim 60 segons en bucle. Encara que es poden oferir continguts ben diferents, els que més triomfen són els vídeos musicals. S'està estudiant augmentar la durada dels vídeos a 3 minuts. Aquesta xarxa es va consolidar durant el confinament, arribant a audiències d'edats ja no tan curtes. En març de 2020 es van registrar més de 115,2 milions de descàrregues entre la Play Store de Google i l'App Store de Apple.

Les 'stories' i els seus detacats

Tenim compte d'À Punt i d'À Punt NTC a Instagram.

Amb les 'stories' d'Instagram hem aprés a narrar les notícies i els continguts en només 15 segons. Però com la resta de xarxes, aquesta durada s'ha vist massa limitada, per la qual cosa Instagram va crear els destacats per a acumular 'stories' en temàtiques diferents. Així doncs, trobem 'stories' efímeres que desapareixen a les 24 hores i 'stories' que es van acumulant als destacats per les categories que crea l'usuari.

On pots trobar À Punt?

Cada xarxa té el seu públic i la seua manera de comunicar-se, és per això, que la ràdio televisió valenciana està present en totes.

Trobem À Punt Mèdia amb els seus continguts d'entreteniment i programes en:

Per a fer un seguiment de les notícies, hem creat comptes d'À Punt NTC en:

Altres finestres de comunicació

À Punt Mèdia també ha explorat altres finestres de comunicació i ofereix els seus continguts en plataformes diferents de la ràdio i la televisió.

  • Alexa ofereix els continguts de la ràdio d’À Punt a través de la skill d'Amazon.
  • Els programes en emissió en la ràdio pública valenciana estan disponibles en la plataforma de podcàsting IvooxIvoox.
  • Pots consumir els continguts d'À Punt a través de les apps que es poden descarregar en Google Play i l'App Store. També en la seua versió infantil: l'app de La Colla per a Android ací i per a iOS ací.
  • També pots veure À Punt en la televisió a través de plataformes com Movistar+, Orange i Vodafone i també a través de les aplicacions per a Smart TV en Samsung, LG, Android TV i Apple TV.

També et pot interessar

stats