El govern llança un canal de WhatsApp sobre la Covid-19

Es diu Hispabot-Covid-19 i el seu objectiu és donar resposta les 24 hores del dia a les preguntes de la ciutadania sobre la malaltia.

El govern llança un canal de WhatsApp sobre la Covid-19
El govern llança un canal de WhatsApp sobre la Covid-19

Després d’haver llançat una aplicació per a l’autodiagnòstic del coronavirus, el govern de Pedro Sánchez fa un pas més per a respondre els dubtes de la ciutadania en relació amb el coronavirus. Ha creat un canal de WhatsApp per a respondre amb informació oficial.

Es tracta d'un canal de consulta, que utilitza la intel·ligència artificial i el llenguatge natural i que permet obtindre respostes immediates a les preguntes més comunes sobre la Covid-19. Un assistent conversacional, denominat Hispabot-Covid-19, disponible les 24 hores del dia, testat amb més de 200 preguntes i amb dades oficials sobre els símptomes, mesures de prevenció, xifres actuals o telèfons de contacte.

Com s’utilitza?

Per a accedir a aquest canal el primer pas és guardar-se en l’agenda del telèfon mòbil el telèfon 600 802 802. Una vegada estiga entre els nostres contactes s’inicia una conversa amb el número en WhatsApp, com es faria amb qualsevol dels telèfons que tenim emmagatzemats. Després d’encetar la conversa, el bot respon explicant els temes sobre els quals pot informar i convida l’usuari a plantejar una pregunta.

Després d’escriure una qüestió qualsevol, com ara “com emprar una mascareta”, de seguida el bot contesta, oferint les dades relatives al tema proposat. En aquest cas, dona les pautes, com ara rentar-se les mans abans de posar-se-la, no tocar-la mentre s’usa, i canviar-la només estiga humida. També s’inclouen enllaços a fonts oficials per a ampliar informació.

També et pot interessar