Ford reobri la planta de motors d’Almussafes
La companyia recupera aquest dilluns l’activitat en totes les fàbriques d’Europa.
La companyia automobilística Ford recupera aquest dilluns l’activitat a la planta de motors de València, així com a les fàbriques d’Essex i el sud de Gal·les, el que suposa posar en marxa totes les operacions a Europa després del tancament provocat per la Covid-19.
Ford va iniciar el retorn a la normalitat, de forma progressiva, el passat 4 de maig, quan va reactivar la producció de la planta de vehicles d’Almussafes. Ho va fer amb 4.400 treballadors, el 60% de la plantilla, després de set setmanes amb les instal·lacions paralitzades.
Les mesures de seguretat i higiene adoptades aleshores a la planta de vehicles s’aplicaran també a la planta de motors. Ford fabrica les seues pròpies mascaretes per a abastir al personal de tot Europa i ha proporcionat equips de protecció als seus treballadors. A més, totes les persones que entren a les instal·lacions s'han de comprovar la temperatura i complir amb la distància social per a evitar contagis.
La tornada a l’activitat de la planta de vehicles va coincidir amb l’inici del segon expedient de regulació temporal d’ocupació que s’aplica als treballadors de l’empresa, en aquest cas per raons productives i organitzatives. Es tracta del sisé ERTO en dos anys per a la plantilla de la companyia automobilística, i s'ha firmat amb les mateixes condicions salarials que l'anterior.
ERO per a 350 treballadors amb indemnitzacions i prejubilacions
D'altra banda, està previst que en la reunió d'aquest dimarts els sindicats que integren el comité d’empresa donen resposta a la proposta de la direcció de l’empresa
d’acomiadar 350 treballadors amb indemnitzacions i prejubilacions en lloc de 410. Aquesta era la xifra inicial prevista en l’expedient de regulació d'Ocupació (ERO) que es va plantejar abans de l’estat d’alarma, les negociacions dels qual es van reprendre dimarts passat.
Totes les forces sindicals, des de la majoritària UGT, fins a STM, CCOO i CGT han considerat la proposta de la companyia incompleta. La UGT, fins i tot, s’ha mostrat disposada a “canviar l’articulat del conveni per primera vegada en la història” per tal que no hi haja “eixides traumàtiques” i el 100% siguen baixes voluntàries.
En aquest sentit, UGT demanarà que les quanties de les ajudes es revaloren un 2% anual i es complementen els salaris i les cotitzacions a la Seguretat Social fins a l’edat legal de jubilació de 65 anys, i no fins als 63 com proposa l’empresa.