El comerç enfila les rebaixes d'hivern més incertes

La crisi i les noves restriccions compliquen un poc més les previsions en una campanya que arranca amb descomptes de fins el 70%.

Imatge de portada: Una tenda en rebaixes, en una imatge d'arxiu

El comerç afronta les rebaixes d'hivern sense atrevir-se a fer previsions. Incertesa és la paraula que utilizen des del sector quan se'ls pregunta què n'esperen. Els períodes de rebaixes es van liberalitzar el 2012, de manera que el comerç pot rebaixar els preus dels seus productes durant tot l'any, però el costum i les estratègies empresarials fan que els períodes forts de les rebaixes de molts comerços es mantinguen després de Reis i a l'inici de l'estiu. Enguany, el comerç en línia és un dels protagonistes d'una campanya amb descomptes constants i, sobretot, marcada per les restriccions derivades de la Covid-19. Tot i això, els comerços anucien aquest dilluns rebaixes de fins i tot el 50% en el preu d'alguns productes o inclús del 70% per a animar el consumidor.

Els comerciants remarquen que enguany hi ha més mercaderia en estoc que altres anys i, per tant, més oportunitats per al consumidor de trobar productes per a l'equipament personal a millor preu, però la tendència creixent de la venda en línia, que va disparar-se durant l'estat d'alarma, i la restricció que comença hui de limitar l'aforament als comerços al 30%, fan més complicat anticipar una previsió. De fet, la Confederació d'Empresaris del Comerç, Serveis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç), considera que les noves restriccions afectaran l'activitat comercial i demana “mesures urgents que permeten ajudar un xicotet comerç cada vegada més castigat com a conseqüència de la pandèmia”.

La patronal de les grans superfícies, Anged (de la qual formen part El Corte Inglés, el grup Cortefiel o Carrefour, entre altres), assenyala que després de les últimes mesures “la incògnita és molt gran”. Anged i també Confecomerç defenen l'esforç que han fet els comerços, en mitjans humans i material, per a garantir la seguretat a l'hora de comprar.

Les rebaixes arriben després d'una campanya de Nadal molt dispar. Les vendes de productes tecnològics, d'alimentació i d'equipament per a la llar han registrat “un lleuger increment” en comparació amb l'any passat, mentre que les vendes de moda i equipament personal han baixat, detalla Anged.

Per la seua banda, la Confederació Espanyola del Comerç (CEC) ha advertit que les de gener d'enguany seran les pitjors rebaixes de la història, superant fins i tot les de 2013, quan les vendes es van reduir un 25%.

Tornar a regular els períodes de rebaixes

Confecomerç també ha reclamat tornar a una política ordenada de rebaixes, que contemple aquest període com un temps per a donar eixida als excedents i que torne el tindre el sentit que ara ha perdut “davant la proliferació constant de descomptes al llarg de l'any”.

També et pot interessar

stats