Celaá defensa que la crisi de la Covid-19 evidencia la necessitat de reformar i modernitzar el sistema educatiu
La ministra fixa com a reptes la modernització de la professió docent, la digitalització o el reforç de l'etapa de 0 a 3 anys.
La ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha explicat davant de la comissió d’educació del Congrés les accions que ha dut a terme el seu departament durant la crisi sanitària. En la compareixença, a petició pròpia, però també reclamada pel PP, Vox, el Grup Plural i Ciutadans, ha deixat clar que la pandèmia ha provocat una “situació d’emergència educativa” que ha portat al tancament dels centres educatius i un manteniment de l’ensenyament des de casa. La ministra ha valorat l’esforç de docents, administracions i famílies per a adaptar-se a la situació.
Un “test d’estrés”, ha dit Celaá. La ministra considera que ha evidenciat la necessitat d’actuar amb determinació per a modernitzar i millorar el sistema educatiu. En aquest sentit, ha esmentat alguns àmbits "on cal fer reformes profundes".
Entre altres, ha destacat la necessitat de reformar el currículum educatiu, per a garantir la formació en competències. També ha incidit que s'ha de modernitzar la professió docent, intensificar l’aposta per la digitalització, incrementar les taxes d’escolarització de la formació professional, garantir una formació en valors cívics, apostar decididament per la personalització de l’educació, tractar la diversitat perquè cap talent es perda i reduir l’abandó escolar. Reforçar l’educació en la primera etapa, de 0 a 3 anys, o millorar la participació de la comunitat educativa en el govern dels centres són altres dels reptes de futur que ha fixat la responsable de política educativa.
Quant a la possibilitat d'obrir les aules en la fase 2 de la desescalada, a partir del pròxim dia 25 a les comunitats autoritzades, Celaá ha dit que "l'experiència de l'obertura parcial i prudent" dels centres "permetrà anar aprenent i obtindre experiència" de cara a elaborar els protocols de reobertura.