De fabricar cabassos d'espart a dissenyar carros per al MoMA: així ha evolucionat l'empresa Rolser de Pedreguer
Un dels productes de la firma, concretament el model ECO I-MAX 6L, ha passat a engrossir els fons del prestigiós museu d'art modern
Tot va començar l’any 1966 amb la fabricació de cabassos d’espart i palma, a Pedreger (Marina Alta). Vicente Server Ferrer i la seua dona, Isabel Pérez Costa, van ficar la llavor d’un pròsper negoci. El que ningú dels dos imaginava era com de lluny portarien aquell negoci familiar els seus tres fills.
La següent gran fita de l’empresa va ser, sens dubte, el salt dels cabassos als carros de la compra. En 1972 es va afegir un xassís i unes rodes a les bosses de tela. En 1974 els tres germans Server Pérez ja treballaven a la firma. I, en arribar l’any 1978, l’empresa seria batejada amb el nom de Rolser.
Paquibel Server, cap del departament de vendes i filla de Vicente Server i Isabel Pérez, ha intervingut en el programa Cadena de valor d'À Punt per a mostrar-nos com ha sigut l'evolució de l'empresa. La clau de l'èxit inicial és del seu germà Joan: “Ell va veure possibilitats de fer canvis a les borses i col·locar-li unes rodes al carro de compra. No és que nosaltres inventàrem el carro de la compra, però sí que l’evolucionàrem. Els que hi havia al mercat estaven obsolets”, ha explicat Paquibel Server.
La firma no ha deixat d’expandir-se des d’aquell 1978 i a l’actualitat està present en més de 60 països. I al seu ADN sempre ha estat revolucionar el disseny dels carros de la compra d’una manera responsable.
“L’única empresa en fer un carro 100% reciclat”
Una important millora introduïda per Rolser en el mercat va ser la de fer un carro 100% reciclat. “En això som l’única empresa”. Paquibel Server ha destacat el valor d'haver rebut un premi de disseny Reddot: “és com guanyar un Oscar”. L’empresa està adaptada als nous temps. “Volem anar a un món més sostenible. Estem fabricant productes amb teixit reciclat”. Utilitzen fils per a cosir reciclats de botelles PET i cotó que ve de mantes, suèters i tovalles.
L’empresa pensa que sempre s’ha de millorar. "Vam eixir al mercat amb un carro de dues rodes, després vam implementar el de quatre rodes per a portar la càrrega davant i no darrere. Que fora més ergonòmic, amb rodes giratòries. Buscar benestar". I a finals del 2023 van rebre un encàrrec del MoMA. Els van dir que estaven interessats en un carret de sis rodes per a pujar escales. Finalment, un dels seus carros, concretament el model ECO I-MAX 6L en color marí, ha passat a engrossir els fons del prestigiós museu d'art modern.