De 40 cèntims per a l'agricultor a dos euros per al consumidor: denuncien el preu d'or del meló d'alger

La Unió de Llauradors i Ramaders alerta que el preu s'incrementa un 511% quan arriba al consumidor final

Segons la Unió de Llauradors i Ramaders qui guanya no és ni l'agricultor ni les tendes, sinò les empreses distribuidores / À Punt Mèdia / À Punt Mèdia
À Punt Mèdia
14 de juliol 2022 - 13:11

És una de les fruïtes protagonistes de l’estiu. El meló d’alger o meló d'aigua és el perfecte aliat per a les altes temperatures pel seu sabor dolç i refrescant. Però el que no refresca sinó que ens deixa gelats és el preu que té. Pere Conca, reporter de Bona vesprada, ha eixit al carrer i ha comprovat que en algunes grans superfícies el preu frega els dos euros el quilogram. Un increment que no arriba en cap cas a veure's reflectit en el que reben els agricultors i productors primaris. La Unió de Llauradors i Ramaders alerta de l'abusiu marge de benefici de les distribuïdores, respecte del preu que percep l'agricultor. Segons l'associació, el preu del meló d'alger s'incrementa un 511% quan arriba al consumidor final.

Juan Miguel Montaner, portaveu de la Unió de Llauradors a Alacant, assegura que hi ha poques empreses distribuïdores a Espanya i que "estan pagant cèntims pels quilograms de producció a l'agricultor, i després tenen preus abusius a les botigues. Realment no guanya ni la tenda, ni l'agricultor, només guanya el distribuïdor".

           

No guanya ni la tenda, ni l'agricultor, només guanya el distribuïdor Juan Miguel Montaner - Portaveu de la Unió de Llauradors a Alacant

La Unió de Llauradors i Ramaders reclama el doble etiquetatge, que el consumidor sàpia què percep l'agricultor per aquest producte i el que està pagant el consumidor. Així ho ha explicat Alberto Trave als micròfons de Bona vesprada. Assegura que el preu "en camp" està al voltant de 40 cèntims i el consumidor final el paga a quasi dos euros. "Parlem d’un 500% més del que percep l'agricultor", ha assenyalat. També ha explicat que el llaurador se sent "doblement enganyat, com a productor i com a consumidor".

           

El preu en camp està al voltant de 40 cèntims, el consumidor final paga quasi dos euros Alberto Trave - Unió de LLauraors

Tens tots els continguts del programa Bona vesprada en el web d'À Punt.

També et pot interessar

stats