‘Zoom’ emet “Generació de ferro”, dedicat al paper de la joventut durant la DANA

Fins ara s’havia etiquetat els joves com a generació de vidre, però l’esforç que han desplegat per a ajudar als afectats de la DANA els ha reconvertit en la generació de ferro, per la seua fortalesa i solidaritat

L'anomenada Generació de Vidre, ha sigut rebatejada com a Generació de Ferro arran de la seua actuació en la DANA
L'anomenada generació de vidre ha sigut rebatejada com a generació de ferro arran de com va actuar en la DANA / À Punt

És un fet que en esta catàstrofe de la DANA la joventut ha donat una lliçó de solidaritat a la societat. Des del minut zero, milers de joves que han vingut de tot arreu d’Espanya s’han mobilitzat per a acudir als pobles afectats pel desastre i ajudar a llevar fang. Tant que els reconeixements públics no han tardat a arribar. El primer, el XXXIII Premi de Convivència atorgat per la Fundació Professor Manuel Broseta.

La societat s’ha sorprés per l’entrega i compromís dels joves. Per què no s’esperava una actitud tan positiva? En À Punt, este dilluns 9 de desembre, a les 22:45 hores, Zoom analitzarà els motius pels quals la joventut ha acudit en massa a ajudar als afectats per esta catàstrofe natural. Ha sigut per la magnitud de la tragèdia? O la joventut actual és solidària i no n’érem conscients fins ara?

Hi ha molts problemes als quals s’enfronten els joves. El principal és l’accés a l’habitatge, però no és l’únic perquè tenen per davant un complicat panorama laboral. L’equip de Zoom analitza si la generació més formada de la història és la que menys oportunitats professionals té.

L'equip de 'Zoom' amb Jose Sáez al capdavant farà una radiografia de la joventut actual
L'equip de 'Zoom' amb Jose Sáez al capdavant farà una radiografia de la joventut actual / À Punt

El programa d’investigació d’À Punt analitzarà el problema des de les diferents perspectives i compararà la situació amb la viscuda per altres generacions. Amb la presentadora Jose Sáez al capdavant, el programa investiga si els joves actuals han hagut d’enfrontar-se als mateixos problemes que les generacions anteriors. La resposta és clau per a entendre com són els d’ara.

Ara que la societat ha sigut conscient de la solidaritat de la joventut, seguirà tot igual o este “descobriment” marcarà un abans i un després? Per a saber com ajudar a esta generació, a més de veure-la també serà necessari escoltar-la. El dilluns fem Zoom… en la generació de ferro.

 

També et pot interessar

stats