‘Zoom’ dedica l’últim programa de la temporada a la nova moda de comprar roba i articles de segona mà

L’espai d’investigació d’À Punt analitza les raons de l’increment de les vendes de productes usats i els canvis de compra de les noves generacions 

L'equip de 'Zoom', encapçalat per Jose Sáez, pregunta quins són els objectes de segona mà més buscats
L'equip de 'Zoom', encapçalat per Jose Sáez, pregunta quins són els objectes de segona mà més buscats / À Punt
24 de maig 2024 - 10:35

El comerç de segona mà està en alça. És un dels mercats que més creix, amb una facturació anual de més de 5.500 milions d’euros. De fet, per Nadal més del 54% dels consumidors espanyols va reconéixer que havia comprat productes de segona mà. El programa d’investigació d’À Punt, Zoom, presentarà esta nova tendència i descobrirà el negoci que genera la venda de productes de segona mà. Este dilluns 27 de maig a les 22 hores coneixerem les raons per les quals els consumidors aposten per productes usats a un cost acceptable. 

L’increment de preus generalitzat després de la guerra d'Ucraïna ha provocat que el mercat de venda de productes usats estiga disparat des del 2023. Quins són els productes que més es venen? Quins són els més estranys? Tot es pot comprar i vendre?

A la Comunitat Valenciana, durant l'any passat, la plataforma Milanuncios va registrar més de 568.000 nous anuncis per un valor total superior als 514 milions d'euros. L’equip de Zoom, encapçalat per la periodista Jose Sáez, entrevistarà el seu portaveu, Íñigo Vallejo. 

Quin és el perfil del comprador i del venedor? Ho fan per a estalviar diners o per a ser més sostenibles? 

La reutilització de certs objectes com calcer, joguets i altres objectes és cada vegada més popular. En Zoom, comprovarem que hi ha gent que ha convertit la venda de productes de segona mà en un negoci. La segona mà afecta el comerç tradicional o hi ha mercat per a tots?

Vendre articles de segona mà és una alternativa al model tradicional de consum, el qual consistia a fabricar, comprar, utilitzar i rebutjar. Ha canviat la mentalitat del consumidor? La sostenibilitat del medi ambient és una prioritat per als més joves? Acabarà imposant-se el mercat de segona mà al tradicional? La resposta, este dilluns en Zoom. 

També et pot interessar

stats