“Qui no treballa és perquè no vol?” Arranca així ‘El retrovisor’, la nova aposta d’À Punt per a les nits de dissabte
• S’estrena este 8 de novembre a les 21:45 hores i plantejarà temes d’interés general amb convidats de diferents generacions per a conéixer com ha canviat la societat valenciana en les últimes tres dècades
• Dos presentadors, el veterà Josep Ramon Lluch i la jove Anaïs Ordóñez, donaran veu als anomenats boomers, els millennials i generació Z
• El nou programa revisa 35 anys d’història de la nostra televisió autonòmica i posa en valor el seu arxiu, un tresor audiovisual que permet recordar el passat per a entendre el present de la societat valenciana
“Qui no treballa és perquè no vol?” El 16 d’octubre del 1992, Josep Ramon Lluch llançava esta pregunta en l’estrena del programa Carta blanca de Canal 9. Ara, 33 anys després, este mateix presentador torna a plantejar la mateixa qüestió en l’estrena d’El retrovisor, el gran format d’À Punt per a la nit dels dissabtes. Proposa revisar 35 anys d’història de la nostra televisió autonòmica per a descobrir com ha canviat l’opinió de la societat valenciana en temes d’interés general, com ara el treball, els drets del col·lectiu LGTBI, la figura de Franco, el sexe, les relacions entre pares i fills o la immigració.
Com a contrapunt generacional, l’acompanya en esta nova aventura televisiva Anaïs Ordóñez, una jove presentadora d’À Punt que s’embarca en El retrovisor per a donar veu al sector de la població més jove, els coneguts com a millennials o generació Z. Tindran estos la mateixa opinió que els joves d’abans? Ho descobrirem este dissabte 8 de novembre a les 21:35 hores, només acabar l’informatiu NTC nit.
El retrovisor és un gran format de tres hores en directe que, en este primer programa, comptarà amb persones que participaren com a testimonis o experts en programes com De bat a bat, Carta blanca, En primera persona o els informatius de fa 20, 25 o 30 anys parlant sobre la qüestió del treball.
Per a donar resposta a la pregunta que este dissabte planteja El retrovisor i comprovar com ha canviat la societat valenciana, el programa ha convidat especialistes com ara José Luis Palacio, assessor i advocat laboral; Rocío Barbeito, graduada en Gestió i Administració Pública i portaveu d’Aposta Jove; el professor de Dret del Treball Ángel Guillén o Diego Soliveres, que ha passat de vendre cupons de l’ONCE a ser emprenedor i crear una de les marques de sabatilles més originals del mercat, Timpers.
El nou gran format d’À Punt suposa una nova proposta audiovisual que contindrà els elements més innovadors de la televisió actual, com ara la interacció amb els teleespectadors a través de les xarxes socials, l’ús de la IA i les intervencions a través de videotelefonades. Es completarà amb enquestes de carrer, reportatges i dades sobre el tema del treball i les dificultats que tenen els joves per a trobar faena.