S'inicia la selecció dels membres del Consell de la Ciutadania

El Consell Rector de la CVMC  s’ha reunit hui a la seu de la Corporació i ha aprovat la convocatòria pública per a la selecció dels membres del Consell de la Ciutadania.

S\'inicia la selecció dels membres del Consell de la Ciutadania

 

Aquest òrgan té previst assessorar el Consell Rector i la Direcció General en matèria de programació i de continguts. S’encarregarà també d’assistir en les polítiques de programació de la Corporació i, al mateix temps, d'oferir la perspectiva de la diversitat que hi ha en la societat. 

 

Com preveu l'article 20 de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, els 13 membres del Consell de la Ciutadania seran elegits mitjançant un sistema mixt i paritari.

Nou dels seus components seran triats entre les persones proposades per diferents associacions i entitats de la Comunitat Valenciana. La selecció dels quatre membres restants correspon al Consell Rector mateix. En aquest sentit, el màxim organisme de la CVMC, de conformitat amb el que disposa l'art. 20.3 de la Llei de creació de la Corporació, ha acordat convocar un procés públic i obert per a la selecció de les quatre persones que s'integraran en el Consell de la Ciutadania. A tal efecte, el Consell Rector crearà una comissió de selecció formada per cinc dels seus membres, que realitzarà una avaluació dels candidats.

A la convocatòria aprovada hui, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es podran presentar aquelles persones que posseïsquen la condició política de valencians i valencianes. Segons la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils comptadors des del moment de la seua publicació, un curriculum en el qual s'acredite la seua trajectòria personal i professional, i la seua experiència en treball col·laboratiu en els diferents camps de l'actuació social.

La comissió de selecció avaluarà la documentació presentada i realitzarà una entrevista a les persones el perfil de les quals s'adeqüe a les funcions que té encomanades el Consell de la Ciutadania, a fi de veriar si posseeixen un coneixement clar del que representa el servei públic de radiotelevisió, d'acord amb el que disposa l'article 20.4 de la Llei 6/2016.

Conclosa l'avaluació de les candidatures presentades, la comissió de selecció elevarà una proposta al Consell Rector, que procedirà a nomenar els quatre membres que li corresponen.

En la reunió de hui, la directora general de l'SAMC, Empar Marco, ha fet un balanç de l'any 2017, en el qual ha destacat que s’han complit els compromisos d'emissió, amb l’inici de la ràdio i el llançament del lloc web.

Marco ha valorat molt positivament el treball amb les empreses audiovisuals, que estan entenent molt bé tant el projecte com el missatge de treball col·laboratiu. Els programes que es van desenvolupant en les diverses fases de producció compleixen els estàndards de qualitat i ens asseguren que, ja des de l'inici, les graelles d'À Punt Mèdia tindran continguts per a tota classe de públics.

Pel que fa al volum, s’han signat 240 contractes de tot tipus de continguts i, amb això, s’ha complit amb la inversió pressupostada de més de 35 milions d’euros. Aquesta xifra inclou tant els continguts de l'SAMC como els contractats per l’Alt Consell que passaren als pressupostos de la CVMC.

Per a donar una idea de la quantitat de material amb què s’està treballant, n'hi ha prou a dir que s’estan supervisant i es revisaran en els pròxims mesos vora mil capítols de diversos formats i gèneres.

Finalment, la directora general ha assenyalat com a molt positives les primeres dades de què ja es disposa referents a l’acceptació del web i de les xarxes socials. Com a exemple, entre el 18 de desembre i el 7 de gener, el lloc web va tindre 37.000 usuaris únics. El servei “A la carta” va registrar 33.000 entrades durant el mateix període, i el portal de La Colla, 15.000. D’altra banda, hi ha hagut 14.000 visites a les ressenyes dels programes de la ràdio. I en Twitter s'habilitzat 1,7 milions d’impactes en només un mes.

També et pot interessar

stats