‘L’herència invisible’ mostra la grandesa dels temples de la ciutat de València

Amb l’escàner LIDAR 3D i de la mà de Vicent Baydal, el programa mostrarà els temples valencians per dins i per fora com els hem vist mai

Impressionants vistes a L'herència invisible
Impressionants vistes a L'herència invisible

Este diumenge el programa L’Herència invisible que presenta Vicent Baydal tornarà a sorprendre els espectadors a partir de les 21:30 hores. El capítol d’esta setmana parla de ‘la fe’ que és història i és arquitectura. El programa continua descobrint els monuments de la Comunitat Valenciana com mai s’havien vist amb l’ajuda de l’escàner LIDAR 3D, una càmera que travessa parets, alça el vol i baixa sota terra.

La tecnologia permet descobrir una arquitectura interior diferent
La tecnologia permet descobrir una arquitectura interior diferent

El recorregut d’este diumenge visita quatre espais emblemàtics: la catedral de València, joia del gòtic mediterrani, amb la Porta dels Apòstols; la València soterrada, amb tombes eclesiàstiques i la Cripta de Sant Vicent Màrtir; l’església dels Sants Joans (Sant Joan del Mercat), cremada i renascuda tres vegades i el Micalet, amb la sala de Campanes que marcava el ritme de la ciutat.

El capítol arriba també al Santuari de la Cueva Santa, a la Serra Calderona, en Altura.

La Cova Santa
La Cova Santa
La Cova Santa en 3D
La Cova Santa en 3D

Amb Vicent Baydal, el programa revela la història de les persones que ens deixaren una herència única i en esta ocasió l’Herència invisible comptarà amb els següents experts: Amadeo Serra, catedràtic d’Història de l’Art, a la Porta dels Apòstols i la catedral de València; Pepa Pascual, arqueòloga del SIAM, a la Cripta de Sant Vicent Màrtir; Juan Manuel Gallent, rector del Santuari de la Cueva Santa, a la Serra Calderona; Vicente Gabarda, campaner, a l’església dels Sants Joans de València i Francesc Llop, antropòleg i president dels campaners de València, al Micalet.

Vicent Baydal amb Francesc Llop
Vicent Baydal amb Francesc Llop

Un programa que ens tornarà a fer canviar la nostra mirada quan tornem a passar per davant d’estos enclavaments històrics de la ciutat de València.

També et pot interessar

stats