Els espectadors trien À Punt el Nou d’Octubre
Les cinc hores en directe de l’especial informatiu matinal van arribar al 12,5% d’audiència
À Punt aconsegueix el millor diumenge de l’any i la major audiència de la temporada amb la celebració del Dia de la Comunitat Valenciana. Vora 800.000 valencians i valencianes connectaren amb la televisió autonòmica al llarg del dia.
Aquest diumenge Nou d’Octubre les espectadores i espectadors valencians van triar À Punt per a seguir des de casa tots els actes institucionals, informatius i d’entreteniment que la cadena pública va programar per a celebrar el Dia de la Comunitat Valenciana.
El Nou d’Octubre atorga a À Punt el millor matinal de diumenges des del naixement de la cadena, amb quotes que freguen el 19% d’audiència i fan líders la televisió autonòmica en la franja de les 12:00 h a les 13:00 h. Durant les cinc hores de directe, la mitjana va ser del 12,5% de share i 200.000 espectadors connectaren amb À Punt en algun moment de l’acte.
En aquesta retransmissió, À Punt va bolcar tots els recursos humans i tècnics disponibles després de dos anys de pandèmia i sense la normalitat de l’acte. Els valencians i valencianes van seguir de prop en À Punt el lliurament de les distincions de la Generalitat, la baixada de la Reial Senyera pel balcó de l’Ajuntament de València i la processó cívica pels carrers de la ciutat, i l’ofrena a Jaume I al parterre.
L’especial matinal va ser seguit de manera igualada a les tres províncies, segons indica Kantar Media, amb l’aportació d’Alacant i València per damunt del 12% i la de Castelló fregant el 14%.
A la nit, la gala homenatge del món de la cultura valenciana al pilotari Paco Cabanes, Les mans del Genovés, oferida des del Teatre Principal de València, va rebre el vistiplau dels 243.000 espectadors que van veure en algun moment la gala i que aportaren un 5,8% de la quota de pantalla d’aquella nit.
La fidelitat dels espectadors va fer que el documental Buscant Jaume I fora seguit per 114.000 espectadors i va arribar al 8,5% de share.