Cultura promou l’audiovisual valencià en el 26é Festival de Cinema de Màlaga

Deu produccions amb participació valenciana estaran acompanyades per l’IVC i À Punt

L’audiovisual valencià estarà present en el Festival de Màlaga amb tres llargmetratges de ficció, dos documentals i cinc curtmetratges

El director general d’À Punt, Alfred Costa
El director general d’À Punt, Alfred Costa

Cultura, a través de l’Institut Valencià de Cultura, promou la participació dels professionals i les produccions de l’audiovisual valencià tant en les diverses seccions competitives del Festival de Cinema de Màlaga, que serà del 10 al 19 de març del 2023, com en MAFIZ (Málaga Festival Industry Zone), la zona d’indústria del festival malagueny. 

A més de donar suport a les deu produccions valencianes que es presenten en les diverses seccions del festival, l’Institut Valencià de Cultura i À Punt Mèdia disposen enguany d’un estand propi dins de MAFIZ, perquè les empreses audiovisuals valencianes puguen promocionar o vendre les seues produccions en el mercat malagueny.

El director adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia de l’IVC, Francesc Felipe, ha destacat “la qualitat i diversitat de les deu produccions amb participació valenciana que es projecten en les diverses seccions competitives del Festival de Màlaga”. 

Felipe també ha assenyalat que “Cultura reforça la seua presència en aquesta edició del festival amb un espai propi dins del mercat de MAFIZ, compartit amb la televisió pública valenciana. L’IVC i À Punt Mèdia estreteixen d’aquesta manera els seus llaços de col·laboració per tal que l’audiovisual valencià tinga en MAFIZ un punt de trobada i una plataforma de promoció de les seues produccions i del treball dels seus professionals”. 

Finalment, Francesc Felipe ha recordat que “en l’IVC volem contribuir al fet que l’audiovisual valencià puga aconseguir acords de coproducció i finançament amb altres països i comunitats autònomes per als seus projectes cinematogràfics, així com donar a conéixer la variada oferta de produccions valencianes recents entre els agents de vendes, distribuïdors i inversors internacionals que hi acudeixen d’arreu del món”.

Per la seua banda, el director general d’À Punt, Alfred Costa, ha destacat “la bona sintonia que mantenim amb l’IVC en matèria de promoció de l’audiovisual, que permet que cada any la presència de produccions valencianes en aquest festival siga de major quantitat i qualitat”. “Compartim l’objectiu de retindre el talent valencià i impulsar continguts que ens projecten al món des de la nostra identitat”, hi ha afegit. 

Projeccions de pel·lícules valencianes

L’audiovisual valencià estarà present en la 26a edició del Festival de Màlaga amb deu produccions que podran veure’s en les diverses seccions del festival. Dels cinc llargmetratges amb participació valenciana que s’hi presenten, tres són de ficció i dos són documentals. En l’apartat del curtmetratge, se n'han seleccionat tres de ficció i dos d’animació. Quatre de les deu produccions que s’hi presenten tenen ajudes de l’IVC. 

En la Secció Oficial de llargmetratges a competició figura Matria, dirigida per Álvaro Gago i coproduïda per la valenciana Maria Zamora per a Elastica Films. 

També en la Secció Oficial a concurs es projecta Unicorns, dirigida per Álex Lora i coproduïda pels alacantins Miguel Molina i Adán Aliaga per a Jaibo Films. Unicorns té les ajudes a la producció de l’IVC i la participació d’À Punt.

Dins de la secció Málaga Premiere, projeccions especials fora de concurs de la Secció Oficial, hi figura Kepler Sexto B, dirigida per Alejandro Suárez Lozano i coproduïda per la valenciana Lina Badenes per a Turanga Films. Kepler Sexto B té les ajudes a la producció de l’IVC i la participació d’À Punt.

Dins de la Secció Oficial de Documental participa Jo tenia una vida, dirigit per Octavio Guerra i produït per la valenciana Calibrando Producciones. El documental té les ajudes a la producció de l’IVC i la participació d’À Punt.

Dins de la Secció Oficial de Curtmetratges de Ficció figura Se nos hizo de noche, dirigit per Jorge Cantos i produït per la productora valenciana Mammut Films. També hi competeix Robots, dirigit i produït per César Tormo. 

Dins de la Secció Oficial de Curtmetratges d’Animació figura Chimborazo, dirigit per Keila Cepeda i produït pel màster en Animació de la Universitat Politècnica de València. Chimborazo forma part del segon volum del catàleg de promoció estatal i internacional del curt valencià Curts 2022, editat per l’Institut Valencià de Cultura.

 

També dins de la Secció Oficial de Curtmetratges d’Animació participa 1996, dirigit per Ramón Mascarós i produït per Carlos Escutia per a Primer Frame.

En l’apartat de llargmetratges de la secció Afirmando los Derechos de las Mujeres es projecta el documental Mujeres sin censura, dirigit per Eva Vizcarra i coproduït pel suecà Kiko Martinez per a Nadie Es Perfecto. Guanyador del Premi Berlanga al millor documental en la darrera edició dels Premis Berlanga, Mujeres sin censura té les ajudes a la producció de l’IVC i la participació d’À Punt.

Dins de l’apartat "Muestra de cine, mujeres en escena", de la secció Afirmando los Derechos de las Mujeres, es projecta el curtmetratge documental La butaca de la puta, dirigit per la valenciana Mar Navarro i produït per Inquieta Films.

Participació valenciana en MAFIZ 

Les professionals i els professionals valencians tornen a estar presents amb les seues produccions en MAFIZ, la zona industrial del Festival de Màlaga, que enguany se celebra del 13 al 17 de març. Enguany s'hi presenten huit produccions valencianes en les diverses seccions de MAFIZ: quatre llargmetratges, dos documentals i dos curtmetratges. 

Dins de les projeccions per a professionals de MAFIZ es presenta Quan no acaba la nit, dirigit per Óscar Montón i produït per Audiovisuales Morvedre i Dacsa Produccions. També s'hi presenta el documental Montesinos. Les altres cares del mite, dirigit per la valenciana Laura Grande i produït per Estrela Audiovisual. 

Dins de la secció Málaga Work in Progress es presenta Les vacances de Mara, dirigit per Elena Escura i produït per Giovanna Ribes per a Tarannà Films. També s'hi presenta Lo carga el diablo, dirigit per Guillermo Polo i produït per Los Hermanos Polo Films.

Dins de la secció Next From Spain de MAFIZ participa Tu no eres jo, dirigit per Marisa Crespo i Moisés Romera i produït per Proyecta Films, així com el documental Mariscal, dirigit per Laura Grande i produït per Estrela Audiovisual.

Dins de Màlaga Short Corner, un nou espai per a la promoció, difusió i distribució dels curtmetratges més recents i rellevants de la indústria estatal, es presenta Una terapia de mierda, dirigit per Javier Polo i produït per Cosabona Films, Los Hermanos Polo, Wise Blue Studios i Inaudita Films. 

També es presenta dins d’aquest nou espai el curt d’animació Todo está perdido, dirigit per Carla Pereira i Juanfran Jacinto i produït per Mammut Films, Mansalva Films i Inaudita Films. Todo está perdido forma part del primer volum del catàleg de promoció estatal i internacional del curt valencià Curts 2023, editat per l’Institut Valencià de Cultura.

Dins del cicle de conferències per a professionals d’aquesta edició de MAFIZ, el director i guionista Juanjo Moscardó participarà en una taula redona sobre nous models de finançament per al món audiovisual, amb l’aparició de les criptomonedes, els NFT i la tecnologia Blockchain. També parlarà de la seua experiència com a productor del documental Bull Run, dirigit per Ana Ramón Rubio, la primera pel·lícula de la història finançada en menys de 24 hores mitjançant els tokens $BULL.

També et pot interessar

stats