El Consell d’Administració de CACVSA aprova una RLT per a reforçar els serveis informatius d’À Punt
La proposta crea més places de les que amortitza: 28 nous llocs de treball i amortització de 26, dels quals 18 no estan ocupats
L’objectiu és reestructurar l’empresa per optimitzar recursos i ser més eficients
El Consell d’Administració de la CACVSA ha aprovat hui una Relació de Llocs de Treball (RLT) que té com a objectiu fer d’À Punt una empresa més àgil, més competitiva i adequada a la nova realitat, amb la creació de 28 llocs de treball nous i l’amortització de 26. Una nova RLT que preveu reforçar els serveis informatius amb més personal per a donar resposta a les necessitats reals de la radiotelevisió pública actual, una televisió més alineada amb l’impuls que la nova direcció ha donat a la producció pròpia.
L’empresa ha elaborat esta RLT fruit d’una reestructuració empresarial que té com a missió respondre a les necessitats reals del servei de radiotelevisió pública actual, ja que la que estava vigent fins ara era de 2017 i en este moment la televisió necessita més periodistes, més operadors de càmera i més operadors tècnics per a donar la major cobertura possible en totes les finestres informatives. L’impuls que ha donat la nova direcció enguany a la producció pròpia, amb espais informatius com Connexió Comunitat Valenciana, NTC Comarques o programes especials, requerix més recursos propis per a millorar el servei públic amb la mirada posada en la ciutadania.
Esta reestructuració de la plantilla respon al compromís de la CACVSA amb l’eficiència organitzativa, l’adaptació tecnològica i l’optimització dels recursos públics. Es tracta d’una RLT que es va començar a preparar abans de l’estiu i que té el focus en l’adequació dels llocs de treball a les demandes del servei, amb la premissa de no poder incrementar la massa salarial, és a dir, la despesa destinada al personal. La proposta aprovada hui pel Consell d’Administració va ser negociada per la Direcció de l’empresa amb els sindicats.
La nova RLT preveu reforçar els serveis informatius amb 6 places de periodistes-presentadors, 2 càmeres-muntadors, 7 operadors d’equip i un altre de so, entre altres. A més, manté el lloc de cap de meteorologia i crea un coordinador de lingüistes, així com una caporalia d’Informatius i una nova plaça per a potenciar l’àrea tècnica de la ràdio. Este reforç de la ràdio respon a la necessitat de comptar amb més recursos humans especialitzats per a implementar canvis tecnològics que es produiran prompte arran de la modificació legislativa a escala europea.
En conjunt, amb esta RLT es creen 28 llocs de treball nous i s’amortitzen 26. D’esta xifra, únicament 8 llocs estan actualment ocupats, tres dels quals finalitzarien el contracte pel transcurs de 3 anys en 2026, segons establix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.
Amb la voluntat de dimensionar de forma adequada la radiotelevisió, el Consell d’Administració ha aprovat la remodelació de la Unitat d’Estil i Recursos Lingüístics (UERL). Actualment comptava amb 12 llocs de lingüistes. La proposta aprovada modifica les funcions i els reduïx a sis. Per a fer este ajust, s’ha fet una comparativa amb altres televisions amb llengua pròpia. La conclusió és que, amb la proposta de 6 lingüistes, À Punt disposa de 2 més que IB3 (Televisió de les Illes Balears), 3 menys que TVG (Televisió Autonòmica de Galícia) i pràcticament la mateixa proporció que TV3.
Cal destacar que actualment els lingüistes assumixen la correcció sistemàtica de tots els textos que redacten els periodistes, quan tots disposen com a requisit del nivell C1 de valencià, i molts fins i tot tenen el C2.
L’objectiu final és optimitzar el treball dels assessors lingüístics i que es concentren en tasques de major valor afegit. D’esta manera, la UERL s’ocuparà exclusivament dels informatius i dels programes d’informació, ja que els programes externs ja compten amb un lingüista propi.
És important remarcar també que l’objectiu és dotar de més agilitat la radiotelevisió pública i complir amb la Llei 2/2024, de 27 de juny, per la qual es crea la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), que establix que “el Consell d’Administració aprovarà en el termini de 6 mesos una nova relació de llocs de treball”.