El Consell de la Ciutadania presenta a València l’Informe Anual del 2021 d’À Punt Mèdia

L'anàlisi de les queixes i suggeriments i l’evolució de la programació, junt amb les recomanacions en matèria d’accessibilitat de les persones sordes i la creació d'un grup d'anàlisi sobre el dret d’accés de la ciutadania als mitjans de comunicació són les principals activitats del Consell durant el 2021

Alfred Costa, Julia Sevilla i Mar Iglesias en la presentació de informe del Consell de la Ciutadania
Alfred Costa, Julia Sevilla i Mar Iglesias en la presentació de informe del Consell de la Ciutadania / Departament de Comunicació
22 de març 2022 - 14:05

El Consell de la Ciutadania, òrgan assessor en matèria de continguts de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, ha presentat aquest matí en roda de premsa l’Informe relatiu als continguts de l’any 2021 d’À Punt Mèdia. Aquest any que ha estat condicionat per la pandèmia i la crisi sociosanitària derivada de la mateixa.

L’acte, que ha tingut modalitat mixta, presencial i telemàtica, ha tingut lloc a la seu d’À Punt Mèdia a Burjassot i ha comptat amb la participació dels membres del Consell, encapçalats per la seua presidenta, Julia Sevilla. En l’acte han estat presents la presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Mar Iglesias García; i el director general d’À Punt, Alfred Costa. 

A més, s’han connectat per videoconferència les diputades i diputats de les Corts Mercedes Caballero (PSPV), Estefanía Blanes (Unides Podem), Fernando Llopis (Ciutadans), Ruth Merino (Ciutadans) i Luis Martínez (PPCV). També han assistit telemàticament el director general de Relacions Informatives, Pere Rostoll i les membres del Consell Audiovisual, Dolors López i Anna Gimeno, i Àlvar Peris, que ha assistit de manera presencial.

També s’han connecta a la presentació representats de diferents associacions de la societat civil.

En la seua intervenció Julia Sevilla, presidenta del Consell, ha fet referència a la situació de pandèmia del passat 2021: “La pandèmia, els riscos de la qual continuen persistint, ha modi­ficat el format de les nostres reunions que, en aquest últim període, han sigut híbrides comptant amb la presència d’uns membres a la seu d’À Punt i altres connectats telemàticament”.

Presentació de l'informe Consell de la ciutadania 2021
Presentació de l'informe Consell de la ciutadania 2021 / Departament de Comunicació

 

Quant a l’informe, la presidenta ha destacat que en aquesta ocasió abasta tot l'any “ja que pensem que podria ser de major utilitat i perspectiu a l'hora d'analitzar les tendències de la programació així com la resta d’apartats en els quals es divideix l'informe”.

Els punts importants de l’informe mostren, junt amb l'anàlisi de les queixes i suggeriments “Les recomanacions del Consell en matèria d’accessibilitat de les persones sordes, l’anàlisi sobre el Llibre d´Estil, la creació d'un grup d'anàlisi sobre el dret d’accés, la reflexió sobre la relació entre cultura i televisió, i l'anàlisi de la programació” (...) ha conclòs Sevilla.

Informe complet

 

El Consell de la Ciutadania és també l’encarregat d’exercir la defensa de l’audiència i contribuir a capacitar-la per a un exercici crític, actiu i exigent, per això animen la ciutadania a utilitzar les vies de comunicació amb el Consell d’Informatius com ara el correu electrònic, les xarxes socials o el formulari de contacte que es troba a http://www.cvmc.es/consell-ciutadania/

També et pot interessar

stats