Arròs Dacsa, Bolsalea, Hidrau, Grefusa, Polo, Álex Salvador i IVACE Internacional, Premis MIA 2022 en la XI Nit Mediterrània del Màrqueting

Aquesta edició ha estat patrocinada per À Punt i impulsada per Caixa Popular, Consum, Distpublic, Salesforce i Zenithbr

Ha assistit a la gala Andy Stalman, una de les persones més influents en el màrqueting mundial

Els artistes David de Limón i la Nena Wapa Wapa han plasmat gràficament l'esperit d'aquesta edició: “Lovers de lo nuestro”

Guanyadors dels Premis MIA 2022
Guanyadors dels Premis MIA 2022 / Kike Taberner
16 de juny 2022 - 17:01

Els Premis MIA que organitza el Club de Màrqueting del Mediterrani (CMM) amb el patrocini principal d'À Punt han posat en relleu que el màrqueting és l'energia darrere de les marques de la Comunitat Valenciana. Els premis, triats per un jurat professional format per huit reconeguts professionals del sector del màrqueting, homenatgen les empreses valencianes que més han destacat al llarg de l'últim any per l’esforç, els resultats i els èxits professionals.

Els guardons s’han lliurat en la XI Nit Mediterrània del Màrqueting, celebrada a la Vallesa de Mandor de València, amb la presència de prop de 300 persones. Ha destacat la presència de Rafael Climent, conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i de María Dolores Parra, directora general d'Internacionalització de la Generalitat.

Marta Iranzo, presidenta del Club de Màrqueting del Mediterrani, s’ha encarregat d'obrir els Premis MIA amb un discurs amb to reivindicatiu, en què ha destacat el paper del Club com a agent de canvi per a dinamitzar i transformar culturalment el teixit empresarial valencià, que tradicionalment ha viscut d'esquena al màrqueting, per a convertir les grans empreses valencianes en grans marques: “És important que directius i directives del sector del màrqueting participen en òrgans de decisió com els comités de direcció”, ha recalcat Iranzo.

Premis MIA 2022 | Discurs de Marta Iranzo
Premis MIA 2022 | Discurs de Marta Iranzo / Kike Taberner

En primer lloc, el Premi MIA d’Innovació, impulsat per Caixa Popular, que reconeix els productes o serveis que representen una novetat en el mercat, ha sigut per a Polo. Reconeix la creació d'una nova gamma de productes adaptada al canvi en la manera d'alimentar-nos i els nous usos i formats per al consum de la xufa ecològica.

Posteriorment, el Premi MIA al Màrqueting social, impulsat per Consum, ha correspost a Bolsalea. Aquesta empresa ha incorporat col·lectius vulnerables i amb discapacitat intel·lectual en els seus tallers de bosses sostenibles. A més, ha sigut la primera botiga en línia d'Espanya que ha introduït en el web el servei d’ATC en llengua de signes.

El tercer guardó, corresponent a la categoria Premi MIA al Màrqueting internacional, impulsat per Salesforce, ha sigut per a Hidrau, pel seu lideratge d’àmbit nivell mundial en la fabricació i el desenvolupament de tecnologies per a banquetes de piano i el reposicionament internacional de la seua nova marca Hidrau.

En quart lloc, l'empresa guanyadora del Premi MIA a l’Estratègia de marca, impulsat per Zenithbr, se l’ha endut Grefusa, per la seua campanya per al Piponazo sota l'etiqueta #LaPipaDeLaPaz, que va obtindre una gran notorietat pública i va augmentar la preferència dels consumidors per aquesta marca.

El guanyador de la categoria Reconeixement MIA al professional de l'any, impulsat per Distpublic, ha sigut Álex Salvador, director de màrqueting de Cárnicas Serrano. Després de dues dècades en l'empresa, Salvador ha rebut aquest premi per haver impulsat un canvi en l'empresa basat en un procés d'enfortiment de la marca i el desenvolupament de producte de lliure servei. A més, aquest professional del màrqueting ha aconseguit situar la marca entre les trenta més triades del món de gran consum a Espanya.

Reconeixement a IVACE Internacional i votació en directe del Millor Premi MIA

La junta directiva ha lliurat el Reconeixement Especial del Club del Màrqueting del Mediterrani a IVACE Internacional per haver desenvolupat polítiques de suport a la internacionalització empresarial, així com d'atracció d'inversions a la Comunitat Valenciana. Així mateix, la unitat de negoci disposa d’una extensa xarxa exterior des de la qual dona suport i assessorament personalitzat per a facilitar la introducció o consolidació en diferents mercats i organitza iniciatives de promoció per a facilitar noves oportunitats de negoci.

Finalment, ha arribat un dels moments més especials de la Nit Mediterrània del Màrqueting. El públic ha esdevingut protagonista del moment àlgid de la gala, ja que ha votat en directe, entre dotze finalistes, l'estratègia de màrqueting més excel·lent amb el Millor Premi MIA de l'any, impulsat per À Punt. Arròs Dacsa s’ha emportar aquest guardó per la seua campanya “Sé cómo hicisteis la última paella”.

Ponència d'Andy Stalman per a obrir la Nit Mediterrània del Màrqueting

Abans de revelar-se les marques i professionals guanyadors dels Premis MIA del Club de Màrqueting del Mediterrani, els prop de 300 assistents a la gala han pogut gaudir de la ponència d'una de les principals veus del màrqueting d’àmbit mundial, Andy Stalman (Argentina, 1969), professional que ha desenvolupat projectes als cinc continents amb una personalitat magnètica, que l’ha posicionat en llocs de lideratge des de la joventut. Amb més de 25 anys d'experiència i reconegut globalment com “Mr. Branding”, Stalman és professor, conferenciant i autor de tres best-sellers.

“Els consumidors pensen especialment en com es fa el producte, qui el fabrica i què els aporta en la vida. És a dir, el client prioritza els valors d'una marca al preu i la qualitat. Aquest fet provoca que el sector del màrqueting no siga un simple complement de l'empresa, sinó una peça inherent”, ha subratllat Andy Stalman. El seu discurs no sols ha sigut útil, sinó necessari per a les empreses en aquests últims temps, en els quals s'ha accelerat la transició cap al digital.

El màrqueting, així com l'art, té com a objectiu buscar la creativitat d'un sector que té una manera diferent d'entendre la vida. Per això, cal destacar que, durant tota la gala, els artistes urbans David de Limón i la Nena Wapa Wapa han sorprés el públic per la seua creativitat recreant en un mural totes les emocions que s’han viscut al llarg de la Nit Mediterrània del Màrqueting, que enguany s’ha inspirat en el lema “Lovers de lo nuestro” desenvolupat per l'agència Maslow.

La gala dels Premis MIA 2022 ha sigut patrocinada per À Punt i impulsada per Caixa Popular, Consum, Distpublic, Salesforce i Zenithbr, amb la col·laboració de Blau Comunicació, Dérive Agency, Dormitienda, DP Grafics, Maslow, Molcaworld, Nexia i el grup sanitari Ribera.

També et pot interessar

stats