Com es fa ... À Punt et busca

Si vols conéixer més sobre la seua feina o necessites contactar, els pots seguir a Instagram o utilitzar el telèfon 682 328 982 i el correu contacte@apuntetbusca.es.

L'equip del programa 'À Punt et busca'
L'equip del programa 'À Punt et busca' / Departament de Comunicació

El programa À Punt et busca s’endinsa en una de les realitats més sensibles i complexes de la nostra societat: el fenomen de la desaparició de persones a la Comunitat Valenciana. Ho fa amb l’estil directe i el rigor que comporta abordar el servici públic d’una part tan significativa de la nostra actualitat. Cada dimecres a les 22:30, el programa obri les portes en directe per a explorar investigacions, pistes, teories i l’impacte emocional d’estos casos reals en les famílies.

Darrere d’esta complexa tasca hi ha un equip habitual integrat per 22 professionals. De la direcció i presentació s’encarreguen Juan Nieto i Mireia Llinares, amb Andreu Garcia com a subdirector i Melina Rodríguez en la coordinació. La redacció, responsable de la tria, seguiment i gravació dels casos de persones desaparegudes està formada per Elena Navarro, Txema Millán i Belén Hernández, amb Dani Luna assumint la important recerca d’arxiu. Laia Cambra és la cap de producció, amb el suport de Patricia López, amb els auxiliars José Martí i Javi Antón donant suport als operadors de càmera, Javi Álvarez i Carlos H. Bustamante. Javier Bausá s’encarrega de la realització, i l’edició és responsabilitat d’Ana Martínez, Mario de Juan i Miguel Ángel Villa. El grafisme està en mans de Vicent Balbastre, el lingüista és Sergi Saragossà i la locució dels reportatges és de Miguel Coll. Els màxims responsables de la producció executiva són Antonio Mansilla i Guillermo Pérez. A més, el dia de l’emissió, l’equip es reforça amb 15 persones més al plató i al control.

La recerca és treball de setmanes
La recerca és treball de setmanes
Edició dels vídeos del programa
Edició dels vídeos del programa
El més complicat és la responsabilitat de triar els casos
El més complicat és la responsabilitat de triar els casos

La setmana comença amb una reunió prèvia per a exposar i valorar els casos a tractar. A partir d’ací, es dissenya l’escaleta, s’organitzen les gravacions, es planifiquen els reportatges d’investigació, es valoren les entrevistes en directe i es comença a redactar el guió.

L’aspecte més senzill, segons l’equip, és la sort de treballar amb un grup tan professional que té molt clar com abordar un contingut tan delicat. Per contra, el més complicat és la responsabilitat de triar bé els casos i ser sempre respectuosos amb les famílies de les persones desaparegudes.

La tensió pròpia del directe va quedar palesa en una anècdota del tercer programa: quan faltaven només dos hores per a començar, es va trobar un cadàver que tot apuntava a ser el de Beatriz Guijarro, una jove que feia setmanes que estaven seguint. L’equip va haver de reaccionar immediatament per a canviar l’escaleta, incloure el nou contingut i allargar el programa. Van assumir amb diligència els riscos d’un directe tan impredictible.

Si vols conéixer més sobre la seua feina o necessites contactar, els pots seguir a Instagram o utilitzar el telèfon 682 328 982 i el correu contacte@apuntetbusca.es.

També et pot interessar

stats