À Punt, primera televisió autonòmica que aposta per produir ficció per a xarxes socials
La radiotelevisió pública vol créixer en públic digital apostant per noves narratives que ja són un èxit en altres països
À Punt fa un pas avant en la seua aposta per la innovació i la producció digital en publicar una crida al sector audiovisual perquè presenten projectes dissenyats expressament per a l’entorn digital. Així, els projectes han de tindre en compte els nous hàbits de consum digital i s’han d’ajustar al to i al format de les xarxes socials.
Els projectes que demanda la radiotelevisió valenciana han de ser per a una sèrie de ficció amb continuïtat de qualsevol gènere (dramèdia, humor, romàntic, etc.) i format de gravació vertical. El projecte presentat ha de constar d’un mínim de 65 capítols d’entre 1 i 2 minuts de durada i suposarà una inversió per al sector audiovisual de 100.000 euros.
El termini de presentació de les propostes finalitzarà el dia 7 de gener del 2026 i les bases de la crida es troben publicades en el web de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA).
Els drames verticals, com s’anomena este format, és ja un fenomen que està transformant l’entreteniment mòbil. Este tipus de format representa un nou llenguatge audiovisual que combina narratives clàssiques amb hàbits de consum digitals. À Punt aposta, així, per arribar a noves audiències amb nous formats i noves maneres de distribuir els continguts.
Els drames verticals van nàixer a la Xina en plataformes com TikTok i xarxes socials d’este país. El format s’ha exportat ràpidament a altres llocs del món, com ara els Estats Units, l’Índia, el Brasil o Mèxic, gràcies al creixent ús de telèfons intel·ligents i la preferència dels usuaris per consumir contingut en format vertical i per xarxes socials.