Lluís Cascant: "La docusèrie ‘La senda del Grial’, igual que la saga d'Indiana Jones, també té un punt d'aventura"
Este nou treball audiovisual reproduïx al llarg de cinc capítols el viatge del Sant Calze en el segle XV fins a la catedral de València on està hui dia
Lluís Cascant, periodista i presentador de la docusèrie coproduïda per À Punt La senda del Grial, ha estat al plató de Connexió Comunitat Valenciana per a donar detalls d'esta estrena que dimarts 31 de març arriba al públic. Un singular treball audiovisual al llarg d'un viatge fascinant de cinc capítols en què el periodista valencià Lluís Cascant i l’historiador medievalista aragonés Darío Español recorren el camí que, segons la tradició, va seguir la relíquia més emblemàtica de la història del cristianisme: el Sant Calze custodiat a la catedral de València des de l’any 1437. Hi ha la creença que es tracta de l'original que va utilitzar Jesús en el Sant Sopar.
Quan li pregunten quina similitud pot tindre esta docusèrie amb la pel·lícula d'Indiana Jones que també buscava el Sant Calze, el presentador ha explicat que "la docusèrie La senda del Grial, com també la saga d'Indiana Jones, té un punt d'aventura i recórrer paisatges espectaculars". Uns continguts que no sols interessaran el públic adult, com ha matisat el presentador: "la història del Sant Calze, que ens arriba des del segle I, és fascinant fins i tot per a la gent menuda".
"La senda del Grial, al igual que el Camí de Santiago, també és pot fer recórrer"
Desconeixement al voltant de la relíquia
En la seua opinió, l'interés d'este treball residix en el fet que hi ha prou desconeixement al voltant de la història de la relíquia, com també al fet que es trobe a València. Saber la història del recorregut del Sant Calze pot deixar a més d'un bocabadat, aquelles persones que encara no saben massa bé què va passar.
Ja el seu recorregut, el que va fer el segle XV des dels Pirineus fins a València, i que el programa recorre en sentit invers, resulta fascinant. Un camí, que com han dit al programa, igual que el Camí de Santiago, també es pot recórrer ". Esta coproducció d'À Punt amb Aragó TV aborda totes les hipòtesis actuals amb l'objectiu que l'espectador traga les seues pròpies conclusions.