Aquestes bases regiran la participació dels concursants en el Programa “ALTA TENSIÓ”.

Les societats Fénix Media Audiovisual SL i Homo Videns Produccions SL, (denominades conjuntament d’ara endavant “la Producció”), organitzen i produeixen un concurs televisiu titulat “ALTA TENSIÓ” (denominat d’ara endavant “el Programa”).

Aquestes bases seran de compliment obligat per a tots els concursants que participen en el Programa. La direcció del Programa pot modificar justificadament en tot moment les regles del joc i les condicions del Programa.

 

1.   COM PARTICIPAR-HI I CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

El Programa és un concurs de televisió en el qual, per a participar com a concursant en el plató, cal: (i) ser major d’edat i (ii) enviar un missatge al 682 39 21 39 o escriure un correu a l’adreça electrònica altatensio@apuntmedia.es.

Amb els missatges i els correus rebuts, la Producció farà una primera selecció, per a la qual es tindran en compte una sèrie de condicions específiques del concursant. Els seleccionats se sotmetran a un càsting, previ al concurs, en el qual només participaran els qui resulten triats com a concursants.

La Producció queda eximida de qualsevol responsabilitat per errors en la xarxa o defectes en les línies de telèfon o en qualsevol altre mitjà de comunicació utilitzat per a la participació en el concurs o en altres accions. Els missatges i les telefonades entrants que resulten incompletes, desconnectades o que no puguen ser ateses per qualsevol altra raó es consideraran com a no vàlides.

La participació en el Programa implica per als concursants l’acceptació d’un règim d’exclusivitat. En aquest sentit, els seleccionats com a concursants declaren que no han participat, des de fa almenys dos mesos, en cap altre concurs de televisió. Així mateix, els seleccionats com a concursants es comprometen a no intervindre en cap altre concurs televisiu, siga quina en siga la naturalesa i àmbit geogràfic d’emissió, durant la seua participació, així com fins a passats tres mesos a comptar des de la difusió de la seua última participació en el Programa al qual es refereix aquest document, sense el consentiment exprés de la producció, que haurà de ser previ i constar per escrit.

La inobservança del que s’estableix en l’apartat anterior faculta la Producció del Programa a descartar el seleccionat com a concursant, i se n’impedeix la participació en el Programa o en qualsevol de les fases, així com, en el supòsit d’incomplir el règim d’exclusivitat previst per a la gravació del Programa o una vegada finalitzada la seua participació en el concurs, a reclamar la indemnització corresponent per danys i perjudicis.

Exceptuant autorització expressa que la Producció puga atorgar per raó de les necessitats de producció o a fi de preveure una explotació del Programa millor i més adequada, el concursant es compromet a guardar la més estricta confidencialitat sobre les converses, els materials, les actuacions o les incidències relatives a la seua participació en el Programa i, molt especialment, s’obliga a no divulgar, ni totalment ni parcialment, de forma directa o indirecta, per qualsevol conducte o mitjà de comunicació, incloses les xarxes socials, cap aspecte relacionat amb la fase de selecció de participants o que es referisca al desenvolupament del Programa, el procés de gravació o producció d’aquest o que afecte el contingut, desenllaç, els altres concursants o el personal de l’equip de producció, que haja arribat al seu coneixement amb ocasió o a conseqüència de la seua participació en el Programa. En cas d’incompliment del compromís de confidencialitat, la Producció es reserva la facultat d’exercir les accions judicials oportunes en reclamació dels danys i perjudicis que se li haja pogut originar. L’obligació de confidencialitat s’estendrà encara després de la finalització de la gravació del Programa i de la participació del concursant en aquest.

Cada concursant participa en el Programa de manera voluntària i gratuïta. Per tant, la participació no implica cap compensació econòmica o en espècie, així com cap mena de relació laboral o comercial amb la Producció.

Els participants en el concurs coneixen i assumeixen tant la mecànica com els riscos físics o de qualsevol mena que implica participar en el mateix. La Producció contractarà una assegurança d’accidents per a cobrir possibles incidències que puguen ocórrer durant el desenvolupament del concurs.

No podran participar en aquest concurs els treballadors d’À Punt, Fènix Media Audiovisual S.L, Homo Videns Produccions S.L i les seues societats filials, o de qualsevol empresa subsidiària o proveïdora de les anteriorment citades, així com els seus parents fins al segon grau de consanguinitat o afinitat.

 

2.   DESENVOLUPAMENT DEL CONCURS

ALTA TENSIÓ és un concurs diari en què 4 concursants competeixen mitjançant diferents proves que giren entorn de panells amb diferents continguts i temàtiques.

Els 4 concursants competeixen entre si per intentar arribar a l’última prova i, en el cas d’aconseguir-ho, jugar per guanyar el pot en un temps determinat.

El concursant que faça la prova final sense cap mena d’errada i abans que acabe el temps de joc aconseguirà els diners acumulats en el pot.

Tret del primer programa en què els concursants són escollits mitjançant càsting i l’ordre de participació en la primera prova s’estableix per sorteig, els 4 concursants de cada programa són, en ordre de faristols del primer al quart: el guanyador del programa anterior, els dos participants que van quedar en segon i tercer lloc respectivament en el programa anterior i en quart lloc un aspirant nou o el concursat repescat del anterior programa.

Els 4 concursants hauran d’afrontar 6 proves diferents al llarg del programa. En les 5 primeres rondes, cadascun suma diners pels encerts que aconsegueix. La quantitat de diners que aconsegueixen marca la seua posició de faristol en el programa (de major a menor, en ordre dels faristols d’esquerra a dreta). Els diners acumulats en les rondes no són per a cadascun, sinó que incrementen el pot comú. Tots lluiten per acumular més diners en el pot al llarg del programa, però només un tindrà opció d’emportar-se’ls: qui acabe en primera posició.

Al final de la ronda 5, els dos concursants que més diners han aconseguit passen a jugar la prova semifinal. El concursant que queda en tercer lloc tornarà a jugar en el programa següent. I el participant que menys diners haja aconseguit per al pot comú es converteix en l’eliminat del dia, encara que jugarà automàticament la repesca en el programa següent i podrà participar-hi si la supera satisfactòriament.

Els dos semifinalistes jugaran el pas a la final en una ronda 6. El guanyador d’aquesta prova serà el guanyador del programa del dia i serà l’únic que puga enfrontar-se a la prova final i aspirar a guanyar el pot.

El pot creix cada programa, s’hi suma la quantitat d’euros (bruts) que van acumulant tots els concursants en cada ronda al llarg del programa.

Quan un concursant aconsegueix el pot, a partir del programa següent aquest pot partirà de zero euros.

El guanyador de cada programa aconsegueix 100 euros i el dret a jugar en el següent (sempre que no haja aconseguit el pot).

En cas que el concursant guanye el pot, no tornarà a jugar en el programa següent.

 

PROVES DEL CONCURS

REPESCA

El concursant que menys diners tenia acumulats al final de la ronda 5 d’un programa queda eliminat del joc, però pot sotmetre’s a aquesta prova de repesca per continuar al principi del programa següent. Se li presentarà un panell amb 9 possibles respostes, de les quals 7 són correctes i 2, incorrectes. Té 45 segons per trobar les 7 respostes correctes. Se li permet una errada, però a la segona errada queda eliminat immediatament. Si supera la prova, torna a jugar en el programa com a concursant de ple dret i ocupa el quart faristol.

 

RONDA 1 - A PER TOTES!

Els 4 concursants s’enfronten a un panell amb 16 respostes possibles, de les quals 10 són correctes i 6, incorrectes. Els concursants han de descobrir els 10 encerts.

Els participants juguen per torns alternatius. Tant si encerten com si fallen, el torn passa al següent després de cada resposta.

Per cada encert, el jugador suma 10 euros al seu marcador personal. Si falla, no suma res.

Si un jugador porta diners acumulats i falla, el seu marcador se’n va a zero.

Al final de la ronda, tots els diners que guanyen els concursants en aquest panell faran créixer el pot comú.

Si els concursants descobreixen tots els errors abans que els encerts, siga qui siga qui cometa l’últim error, perden el panell complet i tots els diners que han acumulat entre tots en aquesta prova es perden.

Orde de joc: el primer a jugar és el guanyador del Programa anterior (faristol 1). Després, el concursant que va quedar en segon lloc en el Programa anterior; després, el que va obtindre el tercer lloc i, finalment, jugarà el nou aspirant o, si s’escau, el repescat. I després, de nou, el primer, etc.

A més, el panell amaga una imatge darrere d’aquestes 16 caselles, que pot ser una foto o qualsevol tipus d’element gràfic. Cada vegada que un concursant encerte una casella, es descobreix el fragment d’imatge corresponent que s’amaga darrere. Així, els concursants van tenint indicis de quina és la imatge oculta.

El concursant que, en el seu torn, sempre després d’encertar una casella correcta, encerte quina és la imatge oculta guanyarà un comodí. Si un concursant s’arrisca a endevinar la imatge i falla, perdrà 10 euros i ja no podrà tornar-ho a intentar.

L’avantatge que permet el comodí és que, en cas que falle, pot usar-lo per a no perdre els diners que porte acumulats, encara que haja de passar el torn igualment. El concursant pot guardar-se el comodí per a les proves següents i usar-lo quan vulga, fins i tot, pot conservar-lo fins a la prova final.

Al final d’aquesta ronda es recol·locaran tots els jugadors en els faristols corresponents segons els diners que hagen guanyat, de més a menys quantitat, de cara a la ronda següent.

 

RONDA 2 - AQUESTA EM SONA!

Els 4 concursants s’enfronten a un panell amb 12 respostes possibles, de les quals 8 són correctes i 4, incorrectes. Els concursants han de descobrir els 8 encerts.

En plató s’escolta una tira musical formada per fragments breus de 8 cançons que els concursants han d’identificar en el panell (per títol, autor o l’element corresponent demanat).

Els participants juguen per torns alternatius. En aquesta ronda poden mantindre el seu torn mentre van encertant o passar el torn si volen, sempre després d’una resposta correcta.

Orde de joc: sempre comença el concursant que porta més diners acumulats (faristol 1) i així aniran jugant successivament. Per cada encert, el jugador suma 10 euros i pot continuar jugant. També pot passar el torn, però sempre que haja donat abans una resposta correcta.

En cas que falle, no suma diners i passa el torn al següent. I si porta diners acumulats, el seu marcador se’n va a zero.

Si els concursants descobreixen tots els errors abans que els encerts, siga qui siga qui cometa l’últim error, perden el panell complet i tots els diners que han acumulat entre tots en aquesta prova es perden.

La tira musical s’escolta com a pista en els moments del joc que decidisca la direcció del programa.

Igual que en la primera prova, en aquesta segona ronda també s’amaga un comodí.

L’avantatge per al concursant que jugue un comodí en aquesta ronda és que, en cas que falle, pot usar-lo per a no perdre els diners que porte acumulats, encara que haja de passar el torn igualment. El concursant pot guardar-se el comodí per a les proves següents i usar-lo quan vulga.

Al final de la ronda, tots els diners que guanyen els concursants en aquest panell faran créixer el pot comú.

Al final d’aquesta ronda es recol·locaran tots els jugadors en els faristols corresponents segons els diners guanyats acumulats en el programa fins a aquest moment, de més a menys quantitat, de cara a la prova següent.

 

RONDA 3 - FIXA’T BÉ

La posició dels concursants en els faristols estarà marcada per la posició final del recompte al final de la ronda anterior.

En la prova presentem una seqüència d’imatges que dura 20 segons. 10 d’aquestes imatges estan repetides. Hi apareixen 2 vegades. 6 hi apareixen una sola vegada.

Quan haja acabat la seqüència, apareix un panell amb noms que identifiquen totes les imatges que han aparegut en la seqüència. Els concursants hauran d’indicar en el panell les que s’han pogut veure repetides.

Orde de joc: sempre comença el concursant que porta més diners acumulats (faristol 1) i així aniran jugant successivament. Per cada encert, el jugador suma 10 euros i pot continuar jugant. També pot passar el torn, però sempre que haja donat abans una resposta correcta.

En cas que falle, no suma diners i perd el torn. I si porta diners acumulats, el seu marcador se’n va a zero i, a més, perd el torn.

Amb cada encert, una vegada il·luminada la bombeta, aquesta desapareix i la substitueix la imatge encertada. Si hi ha hagut error, queda la bombeta explotada en roig.

Si els concursants descobreixen tots els errors abans que els encerts, siga qui siga qui cometa l’últim error, perden el panell complet i tots els diners que han acumulat entre tots en aquesta prova es perden.

La successió d’imatges s’usa com a pista en el moment de joc que decidisca la direcció del programa.

L’avantatge per al concursant que jugue un comodí en aquesta ronda és que, en cas que falle, pot usar-lo per a no perdre els diners que porte acumulats, encara que haja de passar el torn igualment. El concursant pot guardar-se el comodí per a les proves següents i usar-lo quan vulga.

Al final de la ronda, tots els diners que guanyen els concursants en aquest panell farà créixer el pot comú.

Al final d’aquesta ronda es recol·locaran tots els jugadors en els faristols corresponents segons els diners guanyats acumulats en el programa fins a aquest moment, de major a menor quantia, de cara a la següent ronda.

 

RONDA 4 - CURTCIRCUIT

Es juga amb panells de 12 caselles: 8 de correctes i 4 d’incorrectes.

Es juga mitjançant eliminatòries, com en una competició esportiva de play-off. Juguen el faristol 1 contra el faristol 4 en la primera eliminatòria, i el faristol 2 contra el faristol 3 en la segona. Els guanyadors de cada eliminatòria s’enfrontaran en la final d’aquesta prova.

En cadascun d’aquests enfrontaments, els concursants han de respondre, en ordre altern, començant pel que tinga millor posició en el faristol, de resposta en resposta. El primer que falle una resposta queda eliminat i el seu contrincant guanyarà eixa eliminatòria.

La final es juga amb la mateixa mecànica que les semifinals i el guanyador serà el guanyador d’aquesta prova.

El concursant que guanya la final afig 25 euros al seu marcador. El que queda en segon lloc, 10 euros. Els altres 2 no sumen res.

Si els concursants tenen algun comodí i volen utilitzar-lo, ho poden fer en cas que s’haja completat tot un panell i hi haja hagut empat. En aquest moment, si el concursant utilitza el comodí, es desfà l’empat i guanya directament el duel. En cas que els dos concursants tinguen comodí, el podran usar en l’ordre que ocupen en els faristols, és a dir, té preferència el faristol 1, després el 2, després el 3 i finalment el faristol 4. Els concursants poden guardar-se el comodí per a les proves següents i usar-lo quan vulguen.

Al final de la ronda, tots els diners que guanyen els concursants en aquest panell (35 euros en total) faran créixer el pot comú.

Al final d’aquesta ronda, es recol·locaran tots els jugadors en els faristols corresponents segons els diners guanyats que hagen acumulat en el programa fins a aquest moment, de més a menys quantitat.

 

RONDA 5 - BUSCA PARELLA

Els 4 concursants s’enfronten a un panell amb 16 caselles numerades. Aquestes caselles amaguen imatges, algunes de les quals estan repetides perquè formen 8 parelles.

Els participants juguen per torns alternatius i han de trobar aquestes 8 parelles. En aquesta ronda, mantenen el seu torn mentre encerten i el perden quan fallen.

El concursant diu un número i es descobreix la imatge que amaga aquest número. A continuació, en diu un altre i es descobreix la imatge que amaga. Si les dues imatges coincideixen i s’aconsegueix formar una parella, guanyen diners i continua jugant. Si falla, el torn passa al concursant següent.

En aquest panell, encara que el concursant falle, no es perden els diners acumulats.

Premi: les dues primeres parelles que es descobreixen valen 25 euros cadascuna. La tercera i la quarta valen 15 euros cadascuna. La cinquena i la sisena valen 10 euros cadascuna. La setena i la huitena valen 5 euros cadascuna.

Orde de joc: sempre comença el concursant que porta més diners acumulats (faristol 1). La prova acaba quan es descobreixen totes les parelles.

En aquesta prova, els concursants poden utilitzar comodí, amb el qual, després d’una errada, podrien repetirien torn, ja que no es perden els diners guanyats en la prova.

La quantitat de diners que queda al final d’aquesta ronda és la quantitat que s’afig al pot comú.

El final d’aquesta ronda determina el destí dels 4 concursants. Es farà un recompte dels diners de la prova i se sumarà a l’acumulat per cada jugador al llarg del programa del dia. El participant que en aquest recompte final acumulat tinga menys diners en el seu marcador, en principi queda eliminat i se’n va a casa. Però el programa li donarà una segona oportunitat en el panell de Repesca, que es jugarà a l’inici del programa següent.

El participant que ha quedat en tercer lloc deixa de jugar en el programa de hui, però torna en el programa següent.

Els dos concursants que tenen més diners en el seu marcador són els únics que continuen jugant i passen a la prova següent, a la ronda 6, la semifinal.

 

RONDA 6 - CARA A CARA

Els 2 semifinalistes (els dos concursants que més diners han aconseguit al llarg de les cinc proves anteriors) s’enfronten a un panell amb 12 caselles. En cadascuna hi ha escrit un tema sobre el qual es faran diferents tipus de preguntes. Totes es juguen al 50 %: verdader o fals, A o B, major o menor, abans o després… És a dir, en l’enunciat de les preguntes sempre es donen dues respostes possibles, però només una és la correcta.

Els concursants juguen per torns alternatius. Comença el que ha acumulat més diners. Se li planteja una pregunta sobre el tema de la primera casella (mirant la pantalla, la que està a l’esquerra, en la primera fila començant des de dalt). Si encerta, la casella queda marcada amb una bombeta de llum del seu color i continuarem jugant la casella següent amb l’altre concursant. Però si falla, hi ha rebot per a l’altre concursant, a qui se li formularà una altra pregunta sobre el mateix tema. Si encerta el rebot, guanya la casella per a ell i aquesta queda marcada amb una bombeta del seu color. A més, ara continuaria jugant el seu torn normalment. En canvi, si aquest concursant falla el rebot, com que cap dels dos concursants ha encertat, la casella queda pendent, sense cap bombeta, per a una segona volta i continuarem jugant normalment la resta de caselles.

Quan es juguen totes les caselles del panell i arribe el torn de fer una segona volta i jugar les caselles pendents de la primera volta, aquestes es jugaran de la mateixa manera (pregunta, rebot, etc.).

El concursant que aconseguisca abans 7 caselles guanya el programa i passa a la ronda final per lluitar pel pot.

En cas d’empat (són 12 caselles i poden il·luminar-ne amb el seu color 6 cada jugador) es jugarà una ronda extra, amb els mateixos temes, però que s’anomena TENSIÓ EXTREMA. Es jugarà com les tandes de penals en competicions esportives: es farà una pregunta del primer tema al primer concursant i, després, una altra del mateix tema al segon. Si un encerta la seua i l’altre la falla, es convertirà en el guanyador del programa. Així anirem jugant, tema a tema, fins que es resolga la ronda.

 

RONDA 7 - EL MINUT DIABÒLIC

El concursant finalista s’enfrontarà, en solitari, a tres panells consecutius de 4, 9 i 15 caselles, respectivament. Per resoldre els tres panells, té 60 segons en total, com a base, encara que pot incrementar aquest temps si arriba fins a aquest punt amb algun comodí. Si en té un, suma uns altres 5 segons, i si en té dos, suma 15 segons.

Aquesta prova incorpora un polsador que servirà al concursant per a comprovar els encerts cada vegada que el polse.

Al concursant se li presenta el primer panell de 4 respostes, de les quals només 2 són correctes, i s’activa el cronòmetre. Una vegada comença el compte enrere, el participant ha d’anar a la pantalla, marcar en el panell les respostes que creu correctes i després tornar per accionar el polsador i comprovar quantes ha encertat (només sabrà el nombre d’encerts, no quines són exactament les correctes). Si n’encerta menys de dues, pot tornar al panell i canviar les respostes que considere, retornar per prémer el polsador i comprovar de nou els encerts. Aquest procés es repeteix tantes vegades com vulga el concursant mentre li quede temps de joc, que continuarà corrent fins que no comprove amb el polsador i tinga marcades totes les correctes —i només les correctes—. Una vegada encertat el panell de 4 respostes, el temps es congela i es dona pas al segon panell.

El segon panell és de 9 respostes, 5 de les quals són correctes i 4, incorrectes. El mètode de joc és el mateix que amb el primer panell, però es comença a jugar en el segon del compte enrere en el qual s’ha quedat el comptador després del panell anterior. El temps continuarà corrent fins que el concursant no comprove amb el polsador i tinga marcades totes les correctes —i només les correctes—. Una vegada encertat el panell de 9 respostes, el temps es congela i es dona pas al tercer panell.

El tercer panell és de 15 respostes, 8 de les quals són correctes i 7, incorrectes. El mètode de joc és el mateix que amb els panells de 4 i de 9, i es comença a jugar en el segon del compte enrere en el qual es va acabar el panell anterior. El temps continuarà corrent fins que el concursant no comprove amb el polsador i tinga marcades totes caselles correctes —i només les correctes.

Si el concursant encerta els tres panells abans que s’acaben els segons de què disposa, guanya el pot.

Si el concursant arriba a jugar el tercer panell, el de 15 respostes, amb 6 segons o menys en el cronòmetre, el Programa li donarà l’opció de renunciar-hi, ja que no tindria temps suficient per a arribar al panell, marcar-hi 8 opcions i tornar a accionar el polsador. Només si el concursant ho decideix i ho expressa explícitament, el panell no es jugarà.

 

3.   GRAVACIÓ

El Programa es gravarà a les dependències d’Estudios Galaxia, al polígon industrial Font del Gerro de València i la convocatòria es farà sempre per a una data determinada.

La Producció serà la responsable de les despeses de desplaçament dels concursants amb l’objectiu de dur a terme la seua intervenció en el Programa. La Producció declina qualsevol responsabilitat en aquest sentit sobre les persones o béns dels concursants esmentats.

Els concursants que participen en el Programa es comprometen expressament a romandre a les instal·lacions d’Estudios Galaxia el temps que siga necessari per a la gravació d’aquest. Considerant que la intervenció en el Programa és en tot cas voluntària i l’alt cost econòmic que implica la producció d’aquest, la Producció reclamarà la indemnització corresponent per danys i perjudicis als participants que, sense causa justificada, decidisquen abandonar la gravació abans que haja conclòs.

Quan accepten concursar, els seleccionats admeten tàcitament i signen que se sotmeten a les decisions i a les directrius del Programa, sense cap apel·lació possible.

A efectes del que disposa la legislació vigent respecte al dret a l’honor, a la intimitat personal i a la pròpia imatge, els concursants i participants concedeixen a À Punt, Fénix Media i Homo Videns autorització expressa per a la utilització, d’acord amb els usos habituals en la televisió, de imatges i fotografies, així com de qualsevol altra informació rellevant sobre ells que poguera ser convenient o necessària per a la realització i l’explotació del Programa.

En el que poguera ser necessari o convenient, cada concursant cedeix a À Punt, Fénix Media i Homo Videns, de manera exclusiva i sense limitació temporal ni territorial, els drets d’imatge derivats de la seua intervenció en el Programa, en tota mena de suports o formats i en qualsevol procediment tècnic o sistema, incloent-hi expressament la difusió per Internet i el desenvolupament interactiu del Programa.

En qualsevol cas, À Punt, Fénix Media Audiovisual S.L. i Homo Videns Produccions S.L. podran utilitzar els registres audiovisuals obtinguts per la intervenció del participant en el Programa per a la promoció de la cadena o del mateix Programa. Els drets adquirits per À Punt, Fénix Media i Homo Videns Produccions S.L. inclouen la facultat de cedir-los a tercers, en tot o en part.

Cada concursant garanteix que ni ells ni les seues famílies faran declaracions en cap mitjà de comunicació (televisió, ràdio, xarxes socials…) diferent dels d’À Punt, Fénix Media Audiovisual S.L i Homo Videns Produccions S.L., mentre dure l’emissió de la seua participació en el Programa, ni revelaran públicament informació relativa al Programa durant la seua participació en aquest i després que finalitze, ni faran manifestacions públiques que afecten negativament el bon nom del Programa o d’À Punt, Fénix Media i Homo Videns Produccions S.L. .

Així mateix, cada concursant es compromet a no utilitzar en xarxes socials ni en cap altre mitjà audiovisual o gràfic fotografies en el marc del Programa.

El guió de cada Programa on s’especifiquen les proves i el valor econòmic dels premis seran competència de la Producció.

 

4.   PREMIS I REGALS

1. La Producció és la responsable de l’entrega del premi.

2. La presència o aparició en el Programa és voluntària i gratuïta per a cada concursant i, per tant, no implica cap remuneració ni compensació econòmica o en espècie.

3. El premi sempre serà en metàl·lic.

4. Si per qualsevol circumstància, un concursant decideix no acceptar algun premi que li haja correspost, n’efectuarà la renúncia per escrit i perdrà tots els drets respecte a aquest. En cap cas, la Producció el substituirà per un altre de diferent o per diners en metàl·lic, si el premi fora en espècie.

5. D’acord amb el que es preveu en l’article 75.3 lletra f) del Reial decret 439/2007, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament de l’impost sobre la renda de les persones físiques i es modifica el Reglament de plans i fons de pensions, aprovat pel Reial decret 304/2004, de 20 de febrer, no existirà l’obligació de practicar retenció o ingrés a compte en aquells premis que no tinguen una base de retenció (import del premi) superior a 300 euros.

6. En tot cas, el premi obtingut serà objecte de retenció o ingrés a compte, sempre que el valor fiscal d’aquest siga superior a 300 euros. La retenció serà del 19% sobre l’import del premi (base de retenció).

7. Els premis en metàl·lic obtinguts pels concursants s’entregaran en un termini màxim de 4 mesos a partir de la data d’emissió. Si es concursa en parella, el premi es repartirà a parts iguals entre els 2 components i s’enviarà mitjançant transferència bancària a un compte del qual siguen titulars cadascun dels concursants.

8. La Producció no entregarà cap premi si el concursant es nega a donar o no aporta totes les dades personals requerides en el Full de concursant que se li entregarà i emplenarà en el moment en què participe en el Programa.

9. És obligatori notificar a les autoritats tributàries les persones agraciades amb un premi i la quantitat d’aquest. Per tant, la Producció comunicarà a l’Agència Tributària la quantia de tots els premis concedits.

10. La Producció enviarà als concursants un certificat per l’import del premi i les retencions pertinents a fi que aquests puguen deduir-los en la declaració anual de la renda.

11. En cas que l’emissió del Programa es cancel·lara definitivament per qualsevol causa, el concursant tindria dret a cobrar el premi acumulat fins a aquell moment.

 

5.   INCIDÈNCIES

1. La producció es reserva la facultat de prendre les decisions necessàries per al desenvolupament normal d’aquest concurs, i cada concursant les ha d’acceptar expressament.

2. La direcció del Programa aclarirà qualsevol dubte sobre la validesa de les respostes. La decisió de la direcció del Programa serà inapel·lable. Les decisions de la direcció del Programa es basen en les següents fonts:

-      Diccionari Normatiu Valencia. Generalitat Valenciana. Primera Edició.

-      Diccionari de la Real Academia Española. Edició Vint-i-tresena i Edició Digital.

-      Diccionari d’ús del español María Moliner. Edició Tercera i Quarta.

-      Enciclopèdia Britànica.

-      Gran Enciclopèdia Catalana.

3. Si, per problemes tècnics o per qualsevol altra causa, fora necessari interrompre momentàniament o suspendre la gravació del concurs, el director del Programa estimarà la part vàlida ja gravada, si la hi haguera, abans de reprendre la gravació i decidirà el punt i temps en el qual s’ha de reprendre, i poden quedar anul·lades les proves o parts de proves ja gravades i els suposats premis aconseguits fins a aquest moment.

4. L’enregistrament de qualsevol programa no implica necessàriament que s’emeta; l’emissió es pot suspendre de manera provisional o definitiva. La Producció es reserva la facultat de decidir-ne l’emissió total o parcial, o fins i tot el fet de no emetre el Programa. Només en aquest cas, el termini màxim de lliurament del premi començarà a comptar des de la data de gravació.

5. Per a tot el que no estiga previst en aquestes bases, la Producció dictarà la norma corresponent i la decisió haurà de ser acatada pels participants.

6. La Producció podrà modificar totalment o parcialment aquestes bases, però en tal cas haurà de notificar tots els canvis efectuats als participants abans de la gravació.

7. Si una prova no resulta satisfactòria des del punt de vista artístic per a la Producció, aquesta podrà demanar al concursant que en faça una altra.

 

6.   DADES DE CARÀCTER PERSONAL

De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament (UE) núm. 2016/679, de 27 d’abril de 2016, Fénix Media Audiovisual SL i Homo Videns Produccions SL us informa de la incorporació de les dades de caràcter personal que faciliten l’execució d’aquesta iniciativa, en sistemes degudament reflectits en el registre de tractaments. Aquestes dades personals s’utilitzaran exclusivament per a la gestió de la vostra participació en el programa “ALTA TENSIÓ”.

La Producció només tractarà les dades per a les finalitats que s’especifiquen ací i es compromet a guardar secret professional sobre les dades de què en tinga coneixement mantenint-ne la confidencialitat. Podreu exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició per mitjà de comunicació a Fénix Media Audiovisual, SL, amb CIF B88620224 i amb domicili a carretera Fuencarral a Alcobendas, 4; 28049, Madrid o a Homo Videns Produccions SL, amb CIF B-98791494 i domicili a l’avinguda del Cid, núm. 2; 46018, València..

La persona interessada té dret en qualsevol cas a formular una queixa davant de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es), especialment quan no haja obtingut satisfacció en l’exercici dels seus drets.

 

7.   JURISDICCIÓ I LLEI APLICABLE

Les condicions de participació dels concursants i accions de participació del Programa es regeixen per la legislació aplicable de l’Estat espanyol.

Qualsevol controvèrsia o litigi derivat d’aquestes condicions generals i de les específiques de cada acció, serà sotmesa als tribunals i jutjats competents a la ciutat de Paterna (València), excepte que la llei establisca una altra cosa.