Consells per a sobreviure al Blue Monday
El psicòleg Nacho Cóller ens ha donat en A la ventura algunes claus per a fugir del consumisme que envolta aquesta data
Després del Black Friday i del Cibermonday de la campanya de Nadal, hui arriba el Blue Monday, el dia més trist de l'any, segons va decidir un matemàtic en 2005. Basant-se en una fórmula matemàtica, va concretar que el tercer dilluns de gener és el més trist de l'any. Un aniversari més comercial que científic que ha servit a les marques per animar les vendes en plena costera de gener.
Encara que no existeix cap evidència científica són molts els que es llancen a comprar amb l'excusa del catalogat com a dia més trist de l'any. El psicòleg Nacho Cóller ha participat en el programa A la ventura i ens ha deixat algunes recomanacions per a no caure en l’esperit consumista que envolta aquesta fita del calendari.
“Per apostar per la felicitat és més important donar-la que perseguir-la”
El psicòleg advoca per col·leccionar experiències, en lloc de “coses” i assegura que per a apostar per la felicitat “és més important donar-la que perseguir-la”. Un consell bàsic que implica compartir temps amb les persones que estimem. En aquest sentit, comparteix una estratègia que, segons ell, pot combatre el que en termes de psicologia es coneix com a “habituació hedonista” i suposa vincular la felicitat al fet d’adquirir pertinences materials. Una sensació efímera i curtterminista que desapareix, en paraules del metge, “com sucre en el café”.
Cóller ens convida a posar en pràctica un gest que pot desviar l’atenció del consumisme i funciona com a efecte placebo. Es tracta de posar els objectes en el “carret de compra” durant les operacions virtuals, sense finalitzar la compra. Assegura que l’efecte que produeix, mirar i comparar és similar al que produeix la compra en si mateix.
Tens tots els continguts d’A la ventura en el web d’À Punt.