Descens tèrmic i tempestes fortes

Després de la calor que tornem a viure, amb màximes superiors als 35 °C, s'espera una baixada destacable de les temperatures per a dimecres i dijous, amb precipitacions fortes de cara la vesprada de dimecres

captura_2026-09-15 MIGDIA_VIC_CV AVISOS 1D_WM

Dimecres canviarà l'oratge, però serà un canvi progressiu. Durant el matí lluirà el sol i amb el pas de les hores començaran a formar-se núvols baixos al litoral de Castelló i àrea del golf de València. Ja a partir de migdia, els núvols creixeran amb força cap a l'interior i descarregaran ruixats forts, que arribaran fins al litoral. De forma puntual es registraran precipitacions importants, acompanyades de granís, i en 12 hores poden acumular-se vora 80 l/m². Els avisos estan actius i són nivell taronja al centre del territori.

Al sud no arribarà la precipitació i tampoc es notarà el descens tèrmic, que serà important a la resta del territori. Ja es notarà de migdia, però es confirmarà una vegada creue la banda d'inestabilitat.

DIMECRES 16
DIMECRES 16

La nit serà molt càlida, però durant el dia baixaran les temperatures, un descens tèrmic que es notarà especialment a les comarques de València i Castelló, de fet és probable que les mínimes es donen durant la nit. Al sud encara farà molta calor, amb màximes que s'aproximaran als 33 °C a l'interior d'Alacant.

TEMPERATURES PREVISTES DIMECRES 16
TEMPERATURES PREVISTES DIMECRES 16

Dijous ja serà un dia més fresc, més humit i amb més núvols. Les màximes quedaran per davall dels 28 °C i la mar estarà molt picada. Núvols abundants, amb pluges, en general dèbils, entre la Ribera Baixa i l'Alacantí. També es pot escapar algun ruixat a les comarques centrals. De vesprada s'obriran clarianes al nord, però persistiran els núvols al centre i sud. El vent bufarà de llevant moderat.

Tot indica que divendres continuarem amb núvols abundants i pluges al centre i sud. Podrien ser un poc més abundants i persistents que dijous en zones del litoral sud del golf de València. Algun ruixat més aïllat al nord, però les comarques de Castelló quedaran prou al marge de les pluges i amb obertura de clarianes de vesprada. El vent bufarà de llevant i la mar continuarà picada.

Dissabte anirà millorant l'oratge, de fet les pluges es donaran durant la primera meitat de la jornada. Quedaran centrades al terç sud, i més en concret, a la zona de les comarques del centre, on duraran més els núvols. Amb l'obertura de clarianes pujaran les màximes.

TRIPLE
TRIPLE

També et pot interessar

stats