Fregant els 45 °C

Pic màxim de l'onada de calor este dimarts, amb màximes que fregaran els 45 °C a les comarques centrals. A la resta, màximes de 38 °C a 42 °C. Tronades seques de vesprada a l'interior de Castelló i València. Lleuger descens tèrmic a partir de dimecres, però l'onada de calor es mantindrà fins divendres

TEMPERATURES DIMARTS I DIMECRES

Arriba el pic màxim de la calor, amb valors que en comarques com la Ribera, la Costera i la Canal de Navarrés fregaran els 45 °C. Molta calor, també, amb màximes superiors als 40 °C al Camp de Túria, la Foia de Bunyol, la Vall d'Albaida, la Serrania, les valls del Palància i del Millars i el Baix Segura. A la resta, ens mourem amb valors de 35 °C a 40 °C en un dia en què tot el territori està en avís per altes temperatures. Es recomana, per tant, molta precaució davant d'un episodi de calor que es prolongarà fins divendres. Durant el matí farà sol, però de vesprada es presentaran les temudes tempestes seques a l'interior, que deixen poca aigua, però que van acompanyades d'aparat elèctric, amb la qual cosa augmenta el risc d'incendis. Seran més probables entre la Serrania i l'Alt Millars, sense descartar-les a la Vall de Cofrents-Aiora. El vent bufarà fluix durant el matí, mentre que de vesprada entraran les brises moderades al golf de València. Tot i les brises, les humitats es mantindran baixes, amb la qual cosa tindrem una sensació de calor seca.

Dimecres baixaran les temperatures a l'àrea del golf de València, però es mantindran molt elevades. De fet, s'esperen valors superiors als 40 °C a les comarques centrals i al Baix Segura. Intensa calor, amb poca humitat i molt de sol. De vesprada creixeran núvols a l'interior que podrien deixar alguna tempesta seca a l'interior de Castelló. El vent bufarà fluix fins a migdia, moment en què el sud i sud-est agafarà força.

Tot indica que dijous es mantindran les altes temperatures, amb valors també molt elevats durant la nit. Dia de sol, amb bandes de núvols alts que circularan de sud a nord.

Divendres arribarà l'esperat descens tèrmic, especialment al centre i al nord. Al sud, concretament al Baix Segura, encara es pot arribar als 40 °C. En general, es registraran valors de 35 °C a 39 °C a l'interior, mentre que a la costa rondaran els 30 °C a 32 °C. Dia de sol, amb alguns núvols alts i núvols de vesprada a l'interior de Castelló, sense més conseqüències.

TRIPLE
TRIPLE

També et pot interessar

stats