Molts núvols i pluja al sud

La temperatura es mantindrà suau els pròxims dies, amb núvols abundants i pluja al sud entre divendres i dissabte. Més sol i nou ascens tèrmic a partir de diumenge

ANOMALIA 4 MAPES

El descens tèrmic experimentat dijous tindrà continuïtat els pròxims dies. De fet, divendres baixen les temperatures al sud, i parlarem de valors 18 °C a 22 °C a la major part del territori. Dia fresc i amb núvols abundants. Durant el matí s'esperen pluges dèbils al Baix Maestrat i comarques centrals, però no serà fins al migdia quan la pluja animarà. Entrarà pel sud i avançarà cap al nord, sense arribar a les comarques de Castelló. Les precipitacions més fortes, localment acompanyades de tronada, cauran a l'interior d'Alacant i al sud de València, més o menys des del Baix Segura fins a la Vall de Cofrents-Aiora, passant per les valls del Vinalopó, l'Alcoià, la Canal de Navarrés i l'oest de la Costera i la Vall d'Albaida. La pluja serà més dèbil a prop de la costa. Es mantindrà el vent de gregal fort al litoral d'Alacant i moderat a la resta, amb tendència a afluixar la segona meitat del dia.

La matinada de dissabte encara plourà al centre i sud i durant el matí s'escaparan alguns ruixats a les comarques d'Alacant. Però al llarg de la jornada, les precipitacions cessaran i s'obriran clarianes al nord. Amb tot, serà un dia amb més núvols que sol. La temperatura pujarà lleugerament, però encara parlarem de valors molt continguts, amb màximes de 19 °C a 22 °C.

A primera hora del matí encara es pot escapar algun ruixat al Baix Segura i fins a migdia tindrem intervals de núvols. Seran l'excepció a un diumenge en què recuperarem el sol i pujaran les temperatures. S'esperen màximes de 20 °C a 25 °C. El vent de gregal bufarà moderat al litoral d'Alacant.

Dilluns serà un dia completament assolellat, amb vent fluix i temperatures que continuaran pujant de forma lleugera.

També et pot interessar

stats