Canvis en forma de gregal, més núvols i ruixats al sud

Màximes superiors als 25 °C i predomini del sol. Més núvols i descens tèrmic a partir de dimecres

JUAN AYALA, Tibi, l'Alcoià
Tibi, l'Alcoià / Juan Ayala

L'arribada d'una massa d'aire més fred activarà el mestral i la tramuntana que es canalitzaran per la vall de l'Ebre i per l'Empordà respectivament. Arribats a mar obert es juntaran i el vent girarà a gregal i llevant. Això canviarà la dinàmica per complet i a banda del descens tèrmic, tindrem més núvols, humitat acumulada al nostre territori i pluges, que seran més efefctives en aquells racons orogràfics més exposats a estos vents humits. Per tant parlarem d'un dimecres més humit, amb més núvols, i ruixats que cauran de forma dispersa a la meitat sud del territori.

Per tant, els núvols seran abundants a les comarques centrals i del sud, amb probabilitat de registrar ruixats a la façana litoral del sud del golf de València de matí, i més extensos i irregulars de vesprada a les comarques del sud. Cel més ras com més al nord pel vent de mestral. S'espera un descens tèrmic important al centre i sud, on les màximes quedaran per davall dels 25 ºC, i també a l'interior nord, on tornarà la fresca. Bufarà el gregal amb ratxes moderades en punts del litoral. També s'accelerarà el mestral al nord, amb ratxes de més de 50 km/h als punts més exposats.

DIMECRES28
DIMECRES28
TEMPERATURES DIMECRES 28
TEMPERATURES DIMECRES 28

Dijous es mantindrà l'ambient humit i més fresc, amb risc de pluges dèbils durant el matí al litoral sud, però poc significatives. De vesprada la possibilitat de registrar ruixats es dissipa, però notarem un increment en la nuvolositat de tipus mitjà i alt que arribaran des de l'interior. De matinada es formaran boires a l'interior. El vent girarà a sud-est i la majoria de les màximes oscil·laran entre els 20 ºC i els 25 ºC.

Per a divendres tornarà a canviar l'oratge, amb un canvi de vents de nou a component marítima i de nou acumulació de núvols a la façana mediterrània. A partir de migdia aniran els núvols a més i de vesprada podrien començar a registrar-se els primers ruixats que podrien fer-se generals a les comarques litorals del centre i del nord. Les temperatures baixaran una mica més i difícilment passarem dels 25 graus enlloc.

Dissabte es mantindrà esta situació, amb més núvols a tot el territori, i un cel més tancat a la zona de les comarques centrals on estarà pràcticament tot el dia plovent de forma moderada. Els acumulats poden ser significatius en punts de muntanya, on la precipitació en estes situacions és molt efectiva, i se podran superar els 40 o 50 litres al llarg de tot el dia. El vent continuarà bufant de gregal, amb una alteració significativa de la situació marítima i un descens tèrmic de nou que deixarà temperatures fresques a bona part del territori.

TRIPLE
TRIPLE

També et pot interessar

stats