Basca i tronades

Diumenge tindrem temperatures altes i humitats elevades. De vesprada, s'esperen tronades localment fortes a l'interior de la província de València i sud de Castelló. Dilluns, els ruixats es traslladaran al nord. L'ambient serà assolellat a la resta, amb temperatures que tornaran a pujar dimarts

COMPARATIVA MÀXIMES

La sensació de basca, amb elevades humitats, es mantindrà durant la jornada de diumenge. De fet, fruit de la humitat, de matinada es formaran boires a les comarques centrals i a primera hora tindrem núvols baixos a la costa, que es dissiparan amb el pas de les hores. A diferència de dies anteriors, el cel ja no estarà tan ras perquè arribaran bandes de núvols alts. Però el plat fort aplegarà a partir del migdia i durant la vesprada, quan es formaran tempestes localment fortes a l'interior de la província de València. Les comarques amb la probabilitat més alta seran el Racó d'Ademús, la Plana d'Utiel-Requena, la Serrania, la Vall de Cofrents-Aiora i la Foia de Bunyol. Les tempestes avançaran cap al nord fins a arribar al Camp de Túria, l'Alt Millars, l'Alt Palància i, en menor, mesura, a l'Alcalatén i el Maestrat. L'Agència Estatal de Meteorologia advertix del risc que caiguen 20 l/m² en una hora, acompanyats de granís i fortes ratxes. A la resta, el cel es taparà durant la vesprada, però difícilment arribarà la pluja. El vent bufarà de llevant, amb tendència a intensificar-se durant la segona meitat del dia. Pel que fa a les temperatures, pujaran les mínimes, amb valors de 20 °C a 24 °C a la major part del territori, mentre que les màximes tenen tendència a baixar a l'interior i a pujar lleugerament a la costa nord.

La matinada de dilluns deixarà de ploure i es formaran boires i núvols baixos a les comarques centrals i al Baix Segura, que es dissiparan ràpidament. Al matí lluirà el sol i de vesprada creixeran núvols a l'interior que deixaran ruixats i tronades entre l'Alt Millars i la Serrania aproximadament. Risc també d'algun ruixat aïllat a les muntanyes interiors d'Alacant, bàsicament a la serra de Mariola. A la resta, predominarà l'ambient assolellat, amb temperatures que es mantindran sense canvis. El vent girarà a gregal i bufarà moderat a la costa d'Alacant. Als Ports, el Maestrat i l'Alcalatén s'imposarà el mestral.

Nou repunt de la temperatura dimarts, amb màximes que superaran els 35 °C a les comarques centrals. A la costa, parlarem de valors de 30 °C a 33 °C. Matí de sol i vesprada amb nuvolades a les muntanyes del nord, que deixaran algun ruixat aïllat i poc important. El vent bufarà fluix en general, amb brises moderades de vesprada a la costa.

Les temperatures baixaran dimecres a l'interior de Castelló i al litoral, però en general, continuarem amb valors de 30 °C a 35 °C a la major part de les comarques. Matí de sol i vesprada amb nuvolades a l'interior de la província de València, que difícilment deixaran precipitació.

També et pot interessar

stats