Núvols i ruixats al sud
Intervals de núvols a les comarques del sud, amb ruixats dèbils a la costa. Les temperatures es mantenen elevades a l'espera del descens tèrmic que s'iniciarà el cap de setmana, acompanyat de pluges generals
Estem pendents del canvi d'oratge important que aplegarà a partir del cap de setmana i que ens portarà un descens tèrmic important, acompanyat de pluges que seran abundants. Això sí, encara no es pot precisar l'abast d'estes precipitacions que començarien a caure dissabte de vesprada. De moment, este dijous continuarem amb humitats altes i temperatures clarament superiors a les normals, tot i que les màximes tenen tendència a baixar de forma lleugera a l'interior central. En general, les màximes estaran entre els 24 °C i els 27 °C, mentre que les mínimes rondaran els 10 °C a 15 °C a l'interior i entre 16 °C i 18 °C a la costa. El dia començarà amb núvols abundants a la meitat sud i risc de pluges dèbils al litoral comprés entre la Marina i el Baix Segura, on el vent de llevant incidirà amb més força. De vesprada, podem esperar algun ruixat aïllat a l'interior d'Alacant, alhora que creixeran nuvolades a les muntanyes de Castelló, sense més conseqüències. A la resta, el cel, es mantindrà poc núvol. El vent bufarà fluix en general, amb predomini del llevant.
La matinada de divendres tindrem molts núvols baixos i boires, fruit de la humitat elevada, però a diferència de dies anteriors, es dissiparan ràpidament i el dia serà assolellat. De vesprada, creixeran els núvols a les muntanyes del nord, però difícilment deixaran precipitació. Les temperatures remuntaran de forma lleugera, amb màximes que fregaran els 30 °C a les comarques centrals i a l'interior sud.
Dissabte començarà a canviar l'oratge. Serà un canvi progressiu, amb la qual cosa, al llarg del matí augmentaran els núvols i a partir de migdia començaran a caure ruixats. Tot indica que els primers afectaran les comarques del sud i seran dèbils. Però al llarg de la vesprada, les tempestes agafaran cos i seran fortes a tot l'interior, en especial el comprés entre l'Alt Millars i l'Alt Vinalopó. Les precipitacions avançaran cap a la costa, on arribaran a última hora del dia. Les temperatures començaran a baixar per l'interior, però encara seran elevades a la major part de les comarques.
Diumenge serà un dia molt inestable i amb un clar descens de les temperatures. De fet, només se superaran els 20 °C a les comarques d'Alacant, mentre que en zones de muntanya, quedaran clarament per davall dels 15 °C. De matinada, els ruixats seran generals i amb el pas de les hores s'anirà gestant una situació més de gregal. Per tant, les pluges més abundants i continuades les esperem al sud del golf de València i comarques centrals. També podrien ser abundants al Baix Maestrat i Baix Segura, mentre que a la resta del litoral seran moderades. A l'interior, les pluges seran més dèbils. El vent bufarà de tramuntana i gregal, amb temporal marítim.
De tota manera, hem d'anar seguint les actualitzacions de les previsions per si s'acaba formant una borrasca al Mediterrani.