Ruixats dominicals

Núvols i pluges dèbils durant la jornada de diumenge. Més sol i descens tèrmic acusat a partir de dilluns

ANOMALIA TEMPERATURA

La visita d'un front ens deixarà un diumenge gris i amb algunes pluges. Un front que obrirà les portes a un descens tèrmic important de cara a la setmana de Nadal. De moment, al llarg del matí de diumenge augmentaran els núvols de l'interior cap a la costa, fins a quedar el cel tapat de vesprada. S'esperen algunes pluges ja durant el matí a l'interior de la província de València, que de vesprada s'estendran cap al golf de València i comarques del sud. Seran dèbils, en general, a excepció de les que puguen caure a les comarques més occidentals. Ja a última hora del dia i la matinada de dilluns, la nuvolositat es retirarà. El front ve acompanyat d'aire fred, amb la qual cosa baixarà la cota de neu fins a situar-se al voltant de 1.000 metres avançada la vesprada. Les nevades seran testimonials i afectaran bàsicament el Racó d'Ademús, la Serrania i zones pròximes. S'intensificarà el vent de ponent i llebeig, que bufarà moderat durant la segona meitat del dia. Pel que fa a les temperatures, s'espera un descens tèrmic gradual, de tal manera que les mínimes s'assoliran a última hora. En general, a la costa se superaran els 15 ºC, mentre que a l'interior les màximes quedaran per davall de 10 ºC.

Dilluns serà un dia fred i ventós. Les màximes baixaran de cinc a set graus respecte de les registrades el cap de setmana i no passaran de 15 ºC a la costa. A l'interior s'esperen màximes de 5 ºC a 8 ºC, amb gelades nocturnes. Dia de sol i bona visibilitat, amb un augment de núvols durant la segona meitat de la jornada. Com sol passar en estes situacions, la nuvolositat més compacta la trobarem a l'interior, sense descartar algun ruixat entre els Ports, el Maestrat i l'Alcalatén, amb una cota de neu que fregarà els 600 metres.

Dimarts continuarà el fred intens, però el vent ja no serà tan fort com dilluns. Els núvols seran abundants durant el matí, sense descartar ruixats dèbils en zones de muntanya. Ja de vesprada, la nuvolositat es restringirà al nord, on també pot precipitar de forma dèbil. La cota de neu es mantindrà baixa, al voltant d'uns 600 metres, amb tendència a pujar al llarg del dia fins a 1.000 metres. No cal dir que serà un dia de rigorós hivern, amb ponent i mestral moderats.

Dimecres es formarà una borrasca al Mediterrani occidental, que ens enviarà núvols, però ens deixarà poca precipitació. Si de cas, hem d'esperar alguns ruixats al nord durant el matí, mentre que a última hora del dia podria ploure també a l'extrem més oriental de la Marina Alta. La cota de neu es mantindrà al voltant de 1.000 a 1.200 metres. Les temperatures pujaran transitòriament per a baixar novament el dia de Nadal.

També et pot interessar

stats