Xirivella, Alaquàs i Aldaia exigeixen millores en freqüència, horaris i tarifes del transport públic

Els tres ajuntaments presenten al·legacions al projecte de servei públic de transport CV-106 València Metropolitana Oest.

Xirivella, Alaquàs i Aldaia exigeixen millores en freqüència, horaris i tarifes del transport públic
Xirivella, Alaquàs i Aldaia exigeixen millores en freqüència, horaris i tarifes del transport públic

Els ajuntaments de Xirivella, Alaquàs i Aldaia exigeixen millores en la freqüència, els horaris i les tarifes del transport públic. I així ho han fet constar en les al·legacions conjuntes presentades al projecte de servei públic de transport de viatgers CV-106 València Metropolitana Oest i en la concentració a les portes de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori en la qual també han estat presents la Plataforma de Transport Públic de l'Horta Sud i associacions veïnals.

Sol·liciten un augment en les freqüències de pas en les parades de totes les línies, de manera que en hores d'intensitat baixe de 12 minuts, i en hores punta a 10 minuts. A més, demanen que s'allarge el servei d'autobús fins a la 01.00 h, i incrementar-lo en Falles o Nadal.

Proposen la creació d'un òrgan de participació i de control mixt, en el qual els ajuntaments afectats i associacions veïnals es reunisquen per a controlar i millorar el servei.

Per a salvar una "injustícia greu" del sistema tarifari actual, plantegen la creació de dos bons que igualen aquestes tarifes als municipis amb el metro. Així, distingeixen el BO 10 Transbord extensible a tota l'àrea metropolitana de València, i un altre BO 11 Transbord que servisca per a utilitzar el Metro-Bus, FGV i EMT conjuntament.

A més, demanen que totes les parades tinguen una senyalització de Metro-Bus on s'indique el temps d'arribada del següent autobús, horaris i freqüències del servei per a totes les parades.

Finalment, en vista a la gran quantitat d'empreses i persones que treballen als polígons industrials de les tres poblacions, plantegen donar-los servei, sobretot en les hores d'entrada i eixida del treball de dilluns a divendres.

Transport amb metro

"Presentem aquestes al·legacions de forma conjunta per a acabar amb un greuge històric que pateixen les poblacions d'Alaquàs, Xirivella i Aldaia, per a aconseguir una millora substancial del transport públic. No pararem fins a aconseguir-ho", ha avisat l'alcalde de Xirivella, Ricard Barberà.

En aquest sentit, entre les al·legacions específiques, Xirivella demana l'ampliació de servei de la línia 4C, València-Xirivella durant tot el dia amb la incorporació d'un altre vehicle en la línia i una parada intermodal que reduïsca el recorregut i millore la freqüència.

Per la seua banda, Alaquàs ha presentat una al·legació específica referida a la línia 1-D Alaquàs-Quart de Poblet on proposen la creació d'una llançadora que unisca el municipi directament amb l'avinguda del Cid de València amb tres parades cada dia de la setmana a l'avinguda de Pablo Iglesias (davant de la gasolinera BP); a l'avinguda d’Ausiàs March, 44, i a l'avinguda de Blasco Ibáñez, 6.

Des d'Aldaia, s'exigeix disminuir el temps de recorregut de la línia 1D amb el seu nombre de parades; augmentar l'horari del servei i donar-li una major cobertura, incloent dissabtes laborables, diumenges i festius.

Un mapa de "consens"

La consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, s'ha compromés a "estudiar i valorar les al·legacions presentades" al projecte i ha destacat que el mapa del transport públic s'ha elaborat des del "consens amb els ajuntaments per a tindre en compte, des del primer moment, les necessitats reals dels ciutadans".

També et pot interessar