La Xina descobreix una nova espècie humana amb uns 146.000 anys d’antiguitat

L’Homo lungi, o home drac, seria el parent més pròxim de l’Homo sapiens trobat fins ara, segons els científics

El crani catalogat com el d'un humà de fa 146.000 anys
El crani catalogat com el d'un humà de fa 146.000 anys / Zhan Xin / (China Daily)
26 de juny 2021 - 18:07

Un equip científic xinés ha publicat el resultat de les seues investigacions sobre un crani humà amb 146.000 anys d’antiguitat i en molt bon estat de conservació, que ara han catalogat com pertanyent a una nova espècie humana. Segons el grup d'investigació, aquest ésser humà va viure fins als 50 anys i podria haver compartit espai i vida amb altres espècies conegudes, com l’Homo sapiens, el neandertal i l’Homo erectus.

Va ser un llaurador qui va enviar les restes òssies a un investigador de la universitat GEO de Hebei. Les havia trobades un amic de la família del seu avi i les havien guardades durant diverses generacions per temor a l’espoli durant la guerra contra el Japó. Els científics van viatjar fins al lloc aproximat on s’haurien trobat aquestes restes humanes, un pont sobre el riu Songhua a la ciutat de Harbin, al nord-est de la Xina. Per mitjà de diverses anàlisis, van comparar el terra de la zona del riu amb els compostos químics del sediment que el fòssil encara tenia apegats en les cavitats nasals i finalment van poder datar les restes òssies.

Són moltes les veus científiques que qüestionen l’adequació d’associar aquestes restes humanes a una nova espècie. Tot i que hi ha moltes restes òssies trobades a la Xina ja identificades com a Homo lungi, des d’altres institucions científiques defensen que aquest tipus de restes humanes podrien ser germanes dels neandertals.