El xicotet comerç valencià afronta "amb resignació" el Black Friday

El president de l'Associació de Comerciants del Centre Històric de València lamenta que aquesta acció comercial els suposa pèrdues.

Les associacions de consumidors alerten de les compres per Internet, cal anar amb compte i només adquirir productes de llocs legals i de confiança
Les associacions de consumidors alerten de les compres per Internet, cal anar amb compte i només adquirir productes de llocs legals i de confiança / Getty (Europa Press)

Les grans superfícies i la compra per Internet van ser les primeres a donar la benvinguda al Black Friday, però ara el xicotet comerç també ha començat a apuntar-s’hi. No obstant això, l'afronten "amb resignació", segons ha confessat el president de l'Associació de Comerciants del Centre Històric de València, Rafa Torres, a Les notícies del matí.

A més, el Black Friday marca l'inici de la campanya de Nadal i les grans empreses augmenten el seu personal. Correus, per exemple, ha obert cinc rutes noves que incrementen en 800 quilòmetres al dia la distància coberta del seu servei de paqueteria. Aquest "divendres negre", en què els comerços ofereixen descomptes que s'allargaran fins diumenge, és un dels deu dies de l'any amb més volum de vendes a les grans superfícies.

D'altra banda, no representa una campanya positiva per al xicotet comerç valencià, sinó que, segons manifestat Torres: "Suposa una pèrdua de la capacitat d'invertir en modernització i no podem invertir en nou personal". A més, el president de l'associació ha confessat que "es genera confusió sobre el consumidor, ja no saben quan comprar, només compren quan hi ha descomptes". S'apunten al Black Friday perquè, ha denunciat Torres, "encara que no som amics del descompte permanent”, aquest “ens arrossega i hem de sumar-nos-hi d'alguna manera". 

D'altra banda, l'Associació de Comerciants del Centre Històric de València reclama al govern central que es regularitzen les rebaixes, per a "poder frenar la bogeria en la qual estem immersos basada en descomptes agressius i permanents".

Des de les associacions de consumidors alerten de les compres per Internet: cal anar amb compte i només adquirir productes de llocs legals i de confiança, ja que han augmentat els casos de frau i de venda de falsificacions. A més, s'ha de considerar que si no s’està d'acord amb una compra, hi ha 14 dies per a tornar-la. També recorden que cal demanar sempre el tiquet o la factura, per a assegurar la garantia del producte.

També et pot interessar