Les xarxes socials celebren quinze anys de l’ús de l’etiqueta
El nombre d'usuaris de xarxes ha crescut durant l'últim any més de 400 milions i representa ja el 58% de la població mundial
Aquest dimarts, 23 d’agost, se celebra el Dia de l’Internauta, una data que commemora la publicació de la primera pàgina web d’accés públic el 1991. La va desenvolupar el britànic Tim Berners-Lee al laboratori europeu de física de partícules (CERN).
A més, enguany coincideix amb el 15é aniversari de la creació de les etiquetes a les xarxes socials, que han contribuït a ordenar i canalitzar gran part de la informació i els missatges, a conéixer els temes que susciten més atenció i el que acaba sent tendència.
L’estatunidenc Christopher Messina ho va implementar en Twitter amb aquest missatge: "Què et sembla l'ús de # per als grups?".
El símbol #, seguit d'una paraula o etiqueta, ha contribuït a generar moviments socials, com el #MeToo, el #BlackLivesMatter o el #YoSiTeCreo, o a fer caure la reputació d'algunes persones, com Vladímir Putin, convertit en un dels personatges més repudiats a les xarxes des que Rússia va envair Ucraïna.
Ara per ara, les etiquetes sumen a les xarxes socials centenars de milions de cites i acaben cada dia convertides en temes de moda, tendències o trending topics (#TT). Així, radiografien l'interés de més de 4.600 milions d'usuaris arreu del món per diferents assumptes. S'han estés i popularitzat a altres xarxes com Instagram, on cada any l'etiqueta més recurrent és #love; i en TikTok, on s'imposa #FYP (acrònim en anglés de "Per a tu").
Segons l'Informe digital 2022, elaborat per la plataforma Hootsuite, el nombre d'usuaris de xarxes ha crescut l'últim any més de 400 milions, i representa ja el 58% de la població mundial, que s'inclinen, en aquest ordre, per Facebook, YouTube, Whatsapp i Instagram. Els internautes en són encara més, quasi 5.000 milions de persones, que representen al 62,5% de la població mundial.
Stefano D'Orazio, director de la plataforma Hootsuite per a Europa del Sud, ha subratllat que les etiquetes són "una excel·lent eina per a guanyar seguidors, construir una marca o fer créixer un negoci", i ha observat que les xarxes estan plenes de comunitats i subcultures "que solen construir-se entorn d'interessos, estètiques o estils de vida compartits".