La xarxa ferroviària espanyola, una de les més infrautilitzades d'Europa

Obté un índex d'intensitat d'ús de 35,3 punts, vora 18 punts menys que la mitjana europea.

La xarxa ferroviària espanyola, una de les més infrautilitzades d\'Europa
La xarxa ferroviària espanyola, una de les més infrautilitzades d'Europa

La xarxa ferroviària espanyola és una de les més infrautilitzades d'Europa, en obtindre un índex d'intensitat d'ús de 35,3 punts, vora 18 punts menys que la mitjana europea. Alemanya, per exemple, utilitza la seua xarxa de transport ferroviari el doble del que ho fa Espanya.

Segons l'últim informe de supervisió del mercat de transport ferroviari de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, la intensitat d'ús de la xarxa a Espanya va millorar lleugerament el 2018 respecte a l'any anterior ( 0,2%).

Aquesta intensitat és la relació que existeix entre l'activitat anual mesurada en els quilòmetres recorreguts cada dia pels trens espanyols en comparació amb la longitud total de la xarxa nacional, és a dir, el grau d'utilització de la xarxa.

En total, a Espanya hi ha 15.358 quilòmetres de vies ferroviàries, dels quals el 75,8% són utilitzats tant per a transportar viatgers com mercaderies. No obstant això, els serveis de passatgers la copen la major part del temps, en registrar una ràtio 6,5 vegades superior a la del transport de mercaderies.

Així mateix, un 17% de la xarxa espanyola pertany a vies d'alta velocitat, en concret, 2.655 quilòmetres. Quasi la meitat de tota l'activitat que es desenvolupa en la xarxa espanyola de vies es concentra en tres corredors, els que transcorren de Madrid a Barcelona, a València i a Irun.

També et pot interessar