Vora 22.000 persones majors aprenen sobre noves tecnologies amb Majors mobilitzats

És un programa de l’associació valenciana Jovesolides, que té l'objectiu de reduir la bretxa digital entre aquest col·lectiu.

El programa Majors mobilitazats
El programa Majors mobilitazats / Jovesolides

La bretxa digital, és a dir, la dificultat per a accedir a les noves tecnologies, també s'ha fet present a la Comunitat Valenciana. I no només en aquells llocs on, per la seua localització, no arriba bé el senyal de la xarxa; també hi ha una bretxa digital intergeneracional, que afecta les persones majors. Així ho assenyala Isabel Segura, tècnica de Jovesolides, una associació valenciana que inclou un programa que treballa per a acostar Internet a aquest col·lectiu.

Es tracta de Majors mobilitzats, una iniciativa que des de fa set anys ha aconseguit que al voltant de 22.000 persones majors de la Comunitat Valenciana es formen sobre com emprar Internet o el telèfon intel·ligent. “També es tracta de promoure l’envelliment actiu, esprémer el potencial d’aquest col·lectiu i fomentar la seua participació en la societat”, ha explicat Segura.

Testimoni d’aquest aprenentatge és Amparo Bornay, una dona de 65 anys que assisteix al programa al Centre Municipal d’Atenció a Persones Majors de Patraix. Reconeix que generacions com la seua ho tenen més difícil per a accedir i dominar les noves tecnologies. “Estem molt endarrerits, la nostra generació no ha nascut amb aquestes eines, i necessitem estar al dia”, comenta.

Durant el període de formació, les persones assistents aprenen a usar un telèfon intel·ligent, la càmera o aplicacions com ara el WhatsApp i altres que poden resultar útils a aquest col·lectiu. Un dels dinamitzadors dels tallers, Kique García, assenyala que sol haver-hi dos perfils ben diferenciats. Per una banda, les persones que ja tenen coneixements previs; d’altra, els usuaris i les usuàries que saben poc sobre aquest tema.

“Són persones que venen amb moltes ganes d’aprendre i amb un poc de desesperació, perquè noten com la bretxa digital els està afectant”, comenta. Uns altres dels continguts que aprenen les persones de ‘Majors mobilitzats’ són com enviar missatges, fer telefonades, la descàrrega d’aplicacions, o a emprar determinades eines que solen tindre incorporades els telèfons intel·ligents.

També et pot interessar