Voluntaris amb lesions medul·lars mostren als conductors el greu risc de xafar l'accelerador

La DGT ha posat en marxa fins al 18 de juliol una campanya de vigilància, ja que l'excés de velocitat està darrere del 23% dels accidents mortals

L'Associació de Lesionats Medul·lars i Grans Discapacitats Físics ha col·laborat a Museros conscienciant els conductors

Un total de 44 persones han mort per accidents de trànsit a les carreteres valencianes enguany. La quarta part s'hauria evitat si hagueren complit la velocitat permesa, ja que l'excés de velocitat està present en el 23% dels accidents mortals. Amb l'objectiu de reduir l'accidentalitat, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat en marxa fins al 18 de juliol una campanya de vigilància i control de la velocitat.

Els agents controlen especialment aquells trams de risc associat a la velocitat, així com aquells punts on aquesta supera el límit establit i existeix un elevat índex de sinistralitat. Donat el caràcter preventiu de la campanya, s'anuncia als conductors l'existència de controls, o bé a través dels panells de missatge variable, o bé a través de senyalització vertical.

Per quinzé any consecutiu, l'Associació de Lesionats Medul·lars i Grans Discapacitats Físics (Aspaym) col·labora conscienciant els conductors sobre el greu risc que suposa no respectar els límits de velocitat.

Són 30 voluntaris que acompanyen els agents de la Guàrdia Civil en els controls i han substituït el fullet en paper per unes polseres reflectores amb un microlloc web que porta a nocambiesderuedas.es, on s'ofereixen consells per a previndre accidents. Aquest dimecres, a Museros, els agents ha estat acompanyats per membres d'Aspaym, que han contat la seua experiència als infractors.

Els agents ha estat acompanyat per membres d'Aspaym
Els agents ha estat acompanyat per membres d'Aspaym / À Punt NTC

Tres de cada quatre accidents, en carreteres convencionals

Trànsit recorda que, en el període vacacional, molts dels desplaçaments que es fan són per carreteres convencionals, on es registren tres de cada quatre accidents. El 2019, el 41% dels morts en carreteres convencionals es van produir en eixides de via, i el 27% en col·lisions frontals.

En aquest tipus de vies és molt important circular a la velocitat establida, ja que els límits estan posats en funció de les característiques de la via: revoltes més tancades, encreuaments al mateix nivell o més risc en els avançaments.

A 80 km/h és pràcticament impossible que un vianant se salve

La DGT adverteix que a partir de 80 km/h és pràcticament impossible que un vianant se salve en un atropellament. Si la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h, el risc de mort del vianant és d'un 10%; si la velocitat és a 50 km/h, aquest risc de defunció s'eleva al 90%. Apunta també que a 120 km/h es necessita per a detindre's una distància superior a un camp de futbol.

Velocitats permeses

  • Autopistes i autovies: La normativa de Trànsit recull que la velocitat genèrica màxima per a turismes i motos en autopistes i autovies és de 120 km/h.
  • Carreteres secundàries: a 90 km/h.
  • Vies urbanes i vies d'un únic carril: a 30 km/h
  • Vies de dos o més carrils per sentit: a 50 km/h.

Sancions de fins a 600 euros

Per tant, i tenint en compte aquestes velocitats, els conductors que les incomplisquen estaran cometent una infracció greu o molt greu, sancionada amb multa de 100 a 600 euros i la pèrdua d'entre 2 i 6 punts.

En el cas que l'excés de velocitat fora superior a la permesa en 60 km/h en via urbana o en 80 km/h en via interurbana, el Codi Penal el tipifica com a delicte i és castigat amb la pena de presó de tres a sis mesos, la de multa de sis a dotze mesos o treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, a més de la de privació del dret a conduir entre un i quatre anys.

També et pot interessar

stats