Xàbia fa un simulacre d'incendi al Montgó per a posar a prova els protocols municipals contra el foc
L’exercici ha servit per a avaluar la coordinació entre administracions i la capacitat de resposta davant d'un conat real
Xàbia ha recreat este divendres al matí un conat d’incendi als encontorns del parc natural del Montgó per tal de posar a prova la rapidesa d’actuació dels seus recursos municipals i la coordinació amb altres administracions. A les 11:30 hores la Policia Local ha rebut l’avís i de manera immediata s’han activat els dispositius de seguretat i emergències.
El tècnic de Medi 21 Pau Montalvà ha destacat que “han vingut ràpidament Protecció Civil i la Policia Local i estan intentant que eixe conat siga a soles un conat, o vorem com evoluciona la situació”. Per la seua banda, l’alcaldessa de Xàbia, Rosa Cardona, ha remarcat la importància d’anticipar-se als pitjors escenaris: “s’està obrint un col·legi per a tindre un punt d’evacuació, ara s’ha obert un institut per a tindre un lloc com un alberg, o siga, totalment real”.
Els responsables municipals subratllen que la clau d’este simulacre és posar a prova els protocols sense avís previ. “És un exercici a cegues i això és important per a nosaltres, perquè al final el que busquen és testar-nos i avaluar la nostra capacitat de resposta”, ha assenyalat l’intendent de la Policia Local, José Antonio Montfort.
En la mateixa línia, l’enginyer forestal i director de Medi 21, Ferran Dalmau, ha explicat que l’objectiu és “avaluar la capacitat dels recursos municipals del poble de Xàbia per a afrontar una situació complicada en la qual hi ha diversos incendis simultanis, com per desgràcia veiem estos dies a la Península, i en una primera instància l’ajuda exterior tardarà una miqueta a arribar”.
El simulacre també ha posat l’accent en el paper dels mitjans de comunicació, que han d’informar de manera rigorosa no sols sobre l’abast d’un incendi, sinó també de la importància de seguir en tot moment les recomanacions de seguretat de les autoritats.
Més llegit
-
Un xiquet de dos anys, ferit en caure d’una tribuna abans de la solta d’una vaca a Castalla
-
Les tempestes localment fortes tornen a amenaçar l’interior de València
-
Mor el jove que estava hospitalitzat per l'agressió d'un altre a la platja de Sant Joan d'Alacant
-
Una dona de Castelló mor en un accident de llanxa a Colòmbia
-
Les grues retiren els primers turismes dels 34 que es van botar foc en un solar de Peníscola
-
Entra en vigor la normativa europea que impulsa l'ús de plàstic i altres materials reciclats als vehicles