Un jutjat de violència de gènere investiga un possible cas d'assetjament per part de l'assassí condemnat Ximo Ferrándiz

El juliol del 2023, Ferrándiz va eixir de presó després de complir condemna per haver assassinat cinc joves entre el 1995 i el 1996

Un jutjat de violència de gènere investiga un possible cas d'assetjament per part de l'assassí condemnat Ximo Ferrándiz

Un jutjat de violència de gènere investiga un possible cas d'assetjament per part de l'assassí condemnat Ximo Ferrándiz a la seua companya de pis. A més, està sota la vigilància de l'Ertzaintza al País Basc, on residix actualment.

El juliol de 2023, Ferrándiz va eixir de presó després de complir condemna per haver assassinat cinc joves entre 1995 i 1996. Va ser condemnat a 69 anys de presó i va complir el temps màxim de 25 anys de pena. Juan Salom, fiscal del cas Ferrándiz, explica com, a més d'esta condemna, no podia tornar a Onda en altres cinc anys.

Ferrándiz està diagnosticat com a psicòpata integrat. Una persona amable i encantadora, però també manipuladora i amb falta d'empatia. Segons explica José Luis Alba, professor de Psicologia Criminal de la UV, "no tenen cap mena de culpa ni penediment". Sap el que està bé i malament, però la necessitat de matar gent per a sentir alguna cosa pareguda a la que nosaltres diem emocions i la necessitat de control la tenen sempre", ha afegit.

Inicialment, es pensava que viuria a l'estranger, però se'n va anar al País Basc. Complida la pena, s'ha de buscar l'equilibri entre la rehabilitació i la protecció de la societat. "En el treball ningú vol estar al costat d'una persona que ha matat cinc xiques"; ha raonat el fiscal.

No hi ha tractament per a curar la psicopatia. Segons José Luis Alba, l'objectiu de Ferrándiz eren dones i "qualsevol dona pot ser objectiu de la seua violència". De fet, assegura que "encara podria matar alguna dona que tinguera a prop" amb "algun instrument que poguera matar".

També et pot interessar

stats