Treball a contrarellotge en els col·legis més afectats per la dana
El Departament d'Infraestructures d'Educació ja ha encetat el procediment per a obrir el concurs públic per a edificar els tres primers centres
Avancen els treballs per la reconstrucció dels col·legis més afectats per la dana. Després d'adjudicar la demolició, ara s'enceta el procediment per a licitar els nous centres. Al CEIP Orba d'Alfafar, un dels afectats, es treballa a contrarellotge per a tindre enllestits els barracons on estarà ubicat el centre fins al final de les obres.
La barrancada va deixar el CEIP Orba d'Alfafar per a la demolició i l'alumnat ha hagut de desplaçar-se en autobús fins a una altra escola de la localitat. La solució per als pròxims cursos és una esplanada de barracons, més pròxima a la ubicació del centre escolar. Una solució provisional perquè els xiquets puguen anar a peu mentre es construïx l'escola nova. Però encara no disposen d'electricitat ni aigua potable: “a estes altures ens falta encara la instal·lació d'aigua, de llum, per tant, no s'han pogut fer altres coses com la instal·lació de megafonia o de l'equipament d'internet”, explica Silvia Hervás, cap d'estudis. A la direcció de l’escola els preocupa també l'entorn dels barracons.
Les obres continuen a contrarellotge mentre es van fent els passos per a alçar els nous centres. Les demolicions de cinc d'ells estan ja adjudicades, un pas més en el procediment per a la construcció dels nous col·legis. El Departament d'Infraestructures d'Educació ja ha encetat el procediment per a obrir el concurs públic per a edificar els tres primers centres.