El temporal marítim destrossa el litoral de la Comunitat Valenciana
A diversos municipis com Sagunt, Almassora, Nules o Vinaròs l’aigua ha engolit platges i destrossat passeigs marítims
El temporal marítim que ha colpejat la costa valenciana este dilluns i dimarts, ha engolit platges i destrossat infraestructures públiques en diversos punts del litoral. Mar rebolicada i veïnat de les zones costaneres també rebolicat i demanant solucions definitives, davant d'un problema que es repetix cada temporal.
A Sagunt (Camp de Morvedre) va obligar a desallotjar el camping Malvarosa, a la platja de Corinto. Este dimecres, les persones desallotjades hi tornen entre bassals. A plena llum el desastre és major: parcel·les convertides en llacs i caravanes negades.
El veïnat de les platges de Almardà, Corinto o Malva-rosa es queixen perquè, diuen, s'han emportat l'arena al nord i ara estan indefensos davant la mar. Una veïna ha afirmat en declaracions als informatius d’À Punt que les ones d’estos dies botaven la taca de sa casa, que quan la construïren “estava a 200 metres de la mar”. Una altra, afirma que l’aigua ha arribat fins a la tercera o quarta línia de cases.
Al nord, a Almassora (Plana Alta), la mar s'ha menjat la carretera i les cases. En algunes ha entrat fins a la cuina, tal com relata un veïnat que també demana defenses davant la força de les ones. Esta vesprada es començarà a netejar i adequar la platja després dels "importants" danys causats per Harry. L'Ajuntament ha activat un operatiu especial de neteja per a recuperar la normalitat al més prompte possible i garantir la seguretat.
D'altra banda, l'alcalde de Nules (Plana Baixa), David García, ha subratllat que el municipi ha patit una vegada més la "indefensió" que té des de fa anys per part de Costes. Afirma que, com que no s’ha regenerat encara la platja, el temporal s’ha emportat gran part de les passarel·les, tres escales d'accessos a terrasses d'habitatges de primera línia i àrid de diferents trams de platja.
A Vinaròs (Baix Maestrat) es treballa des de primera hora del matí en la neteja de les restes arrossegades pel temporal marítim. El fort onatge va obligar a tallar la circulació com a mesura de seguretat, i ara es treballa amb intensitat per a retirar les pedres i arena arrossegada per la mar per a restablir-la de nou, segons l'Ajuntament.
Respecte a Peníscola (Baix Maestrat, fonts de l'Ajuntament han assenyalat que el temporal ha destrossat el 90% de passarel·les i infraestructura de fusta de la platja, resultant més afectada la zona nord. Així mateix, s'està netejant el passeig marítim, que ha quedat ple d'arena.