El sector dels gimnasos a València confirma el boom de les arts marcials entre les dones
“Jo fa ja vint anys i vaig començar sent una xiqueta, l’única xica, i ara en som un muntó”, explica una usuària
El sector dels gimnasos a València confirma el boom de les arts marcials entre les dones. No hi ha centre esportiu que no incloga les opcions de boxa, bodycombat, judo, bujutsuen la seua oferta diària. “Jo fa ja vint anys i vaig començar sent una xiqueta, l’única xica, i ara en som un muntó”, explica una usuària. És la realitat del boom de les arts marcials entre les dones.
El 1961 va obrir el gimnàs Ronin a València, que va ser el primer de judo a la ciutat. Fa cinc anys, sobre el seu tatami les dones eren una raresa. Ara com ara, en són la meitat. Entre els motius, la superació dels estereotips sexistes.
“Les dones podem ser fortes, estar en combat i divertir-nos”, explica una de les usuàries. La recerca d'habilitats en defensa personal també alimenta este interés. De fet, hi ha gimnasos especialitzats en boxa i la gran majoria inclouen estes activitats en l'oferta.
“Qualsevol dona se sentirà molt més segura de si mateixa en qualsevol situació de violència, a més, en l'àmbit esportiu és molt exigent, per això, també agrada en l’àmbit del fitness”, afirma l’entrenador del centre. Sumar-se a este boom no exigeix condicionament previ i, a escala federativa, en cinc anys les llicències en boxa i en altres arts marcials s'han doblat a Espanya.