Moda sense barreres: una acadèmia reivindica la inclusió en les passarel·les amb persones amb discapacitat

El projecte Inclusive Best Model forma models amb cossos no normatius i els facilita la incorporació professional al sector

Alumnes del projecte Inclusive Best Model assagen una coreografia / À Punt Notícies

La normalització de la presència de les persones amb discapacitat en el món de la moda és l'objectiu amb què naix una nova acadèmia a València. La iniciativa, impulsada pel projecte Inclusive Best Model, pretén oferir formació específica a models amb discapacitat o amb cossos no normatius perquè puguen desenvolupar una carrera professional en este sector en igualtat d'oportunitats.

Després d'anys organitzant una passarel·la de moda inclusiva, el projecte fa ara un pas més amb la posada en marxa d'esta acadèmia.

La directora de la iniciativa, Mary Luz Ardila, explica que "tots estos models necessiten una formació" i destaca que l'objectiu és afavorir també "la seua inserció laboral".

Formació per a obrir-se camí en el sector

La iniciativa inclou l'expedició d'un títol que acreditarà la formació dels participants i els permetrà buscar oportunitats laborals dins del món de la moda. Segons el president de CODIFIVA, Germán García,

Germán García, president de la Coordinadora de Persones amb Diversitat Funcional Física de la Comunitat Valenciana (CODIFIVA) dona suport al projecte i considera que és una oportunitat per a avançar cap a una inclusió real.

"La persona que vulga dedicar-se de manera professional té ací un bon punt de suport. Volem aportar la nostra energia i el nostre treball a este bonic projecte de la passarel·la, en la qual ens integra totalment", assegura García.

Més enllà de la formació tècnica, l'acadèmia vol convertir-se en un espai on qualsevol persona puga desenvolupar la seua passió per la moda, independentment de les seues condicions físiques. Una de les models participants, Beatriz Moreno, reivindica que "totes les persones d'este món necessiten una oportunitat", mentre que des de CODIFIVA recorden que "en realitat som un més i tenim moltes capacitats. I una d'elles és, per què no, desfilar".

També et pot interessar

stats