L’empremta del temporal: garatges inundats i vora un centenar d’ascensors avariats a la Safor
A Pilar de la Horadada el veïnat de San Pedro del Pinatar (Múrcia) fa cua de dia i de nit per a aconseguir aigua potable
La normalitat encara no ha arribat a Gandia i a altres punts de la Safor, on el temporal va arribar a descarregar més de 300 litres per metre quadrat, una quantitat que suposa en alguns punts la meitat de tota la pluja de l’any. Vora un centenar d'ascensors estan avariats per les inundacions i molts garatges, baixos i cotxeres continuen inundats.
Mentre el personal tècnic de les empreses de reparació d’ascensors avalua la situació de desenes d’aparells i recomanen no utilitzar els que continuen funcionant, tot i haver-se inundat. Segons ha detallat als micròfons d’À Punt el responsable d’una d’estes empreses, encara “falta molt de treball a fer” i es podria tardar “un mes a buidar d’aigua ascensors”.
El problema també ha afectat els aparcaments subterranis, on el veïnat treballa sense descans amb l’ajuda de bombes. Segons relata un d’estos veïns, durant les primeres hores després del diluvi, l’aigua brollava de nou als garatges després de buidar-los amb les autobombes.
La dana ha causat danys en vehicles, locals i vivendes. Els desperfectes en cases i edificis per filtracions ha sigut una de les incidències més habituals, segons ha detallat Fernando Solsona Albert, president del Col·legi de Mediació de Castelló. És el cas de Mèlanie Vincart, una de les propietàries afectades: “Se m'ha filtrat l'aigua des de la terrassa fins a la primera planta de casa i m'ha corregut tota l'aigua per la paret, fins als endolls”, ha detallat. Solsona recorda que el primer que han de fer els propietaris és parlar amb l'asseguradora.
Llargues Cues a Pilar de la Horadada a la recerca d’aigua potable

L’altra imatge després del temporal és la de cues a Pilar de la Horadada. Les protagonitza tant de dia com de nit el veïnat del municipi murcià de San Pedro de Pinatar, que ompli marraixes d'aigua potable. Les inundacions han deixat sense aigua més de 100.000 persones de tres municipis murcians. L’Ajuntament del municipi del Baix Segura ha posat a la seua disposició dutxes i punts de neteja personal, a més de catorze boques de reg per abastir-se d’aigua potable.
