Familiar d'una víctima de la DANA: "No crec que amb una missa s'acabe de tancar el que la gent sent. Tardarà"

Més de 400 familiars assisteixen este dilluns a la vesprada a la missa funeral de les 222 víctimes que, per ara, ha deixat el temporal.

Les famílies assiteixen al funeral per les víctimes de la DANA
09 de desembre 2024 - 20:29

Quaranta-un dies després que la riuada provocada per la DANA arrasara l’Horta Sud així com diversos municipis de la Foia de Bunyol, la Plana d'Utiel Requena i la Ribera, l’arxidiòcesi de València ha celebrat la missa funeral a la catedral de València per les 222 víctimes mortals i les 4 persones que encara hi ha desaparegudes.

En la majoria de localitats afectades, les famílies s’han organitzat amb cotxes i taxis per a acudir-hi però per a sortejar les limitacions de mobilitat encara més que patents que es viuen a Paiporta, considerada com la zona zero de la DANA, l'arquebisbat ha organitzat un autobús perquè pogueren desplaçar-se fins a la catedral de València.

El vehicle ha portat unes 40 persones, algunes d'elles descontentes amb l'organització de l'homenatge, que durant dies ha estat en entredit per la llista de convidats: els reis d’Espanya o les diferents autoritats polítiques, però sobretot perquè a les persones afectades no se’ls va convidar oficialment fins diumenge a la nit.

Com reconeixia a À Punt una de les familiars, que ha perdut el germà, "ho hem sabut tard, mal i mai". Una altra veïna, que lamenta la mort de la seua sogra, diu que van a la missa "perquè ens han telefonat per acudir" tot i que assegura que no creu "que amb una missa s'acabe de tancar el que la gent sent, ni res paregut". Amb tot reconeix que potser "és una forma perquè hi ha gent a qui l'ajudarà".

Una decisió que el rector de l'església de Sant Jordi tracta de justificar

Segons el rector de la parròquia de Sant Jordi, Gustavo Rivero, l’acte anava a ser una missa íntima, sense necessitat d’invitació, i oberta a tot el món, però es va magnificar en confirmar el rei Felip VI i la reina Letícia la seua assistència.

En declaracions a À Punt NTC, Rivero ha restat importància a l’assumpte recalcant que la importància de la missa funeral radica en el fet que a les famílies els vindria bé el moment de recolliment per retre homenatge als familiars, tenint en compte que a molts no els van poder ni vetlar en condicions.

També et pot interessar

stats