Directes
Ara en la televisió
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
Pròximes emissions
15:55
LA FORASTERA
19:00
PUNT A PUNT
Notícies

"Diem que no a guàrdies de 24 hores": els metges preparen una vaga indefinida a partir del 28 d’octubre

Pilar Valero, de CESM-CV, denuncia l’augment de la càrrega assistencial i reclama un estatut propi per als facultatius

Els metges preparen una vaga indefinida a partir del 28 d’octubre

Els metges de tot Espanya han convocat una vaga indefinida a partir del 28 d’octubre per a rebutjar la reforma de l’estatut marc que prepara el Ministeri de Sanitat. La protesta preveu parades diàries que afectaran pràcticament tots els servicis sanitaris, excepte les urgències, les diàlisis, les UCI, la quimioteràpia i altres pacients crítics.

La secretària provincial del sindicat CESM-CV, Pilar Valero, denuncia la falta d’acord amb els representants dels metges en l’elaboració de la reforma. "La ministra ha decidit presentar un estatut marc a les Corts. L’han aprovat al Consell de Ministres i l’han passat a les Corts sense haver arribat a cap acord amb els nostres representants sindicals", afirma.

Els facultatius reclamen un estatut mèdic propi i critiquen l’augment de la càrrega assistencial, que consideren que fa necessari posar límit a les jornades excessives i a les guàrdies de 24 hores.

Valero reivindica un reconeixement de les particularitats de la professió, tant per la formació com per l’especialització i la responsabilitat que assumixen els metges. "Eixe nivell de formació i d’especialització, eixe reconeixement de la nostra responsabilitat professional i de l’organització de la nostra jornada, que té unes peculiaritats, i de les guàrdies d’una forma concreta i que afecta directament els metges", explica.

Guàrdies de 24 hores i millores salarials

Entre les reivindicacions del col·lectiu destaca també una millor regulació de les guàrdies perquè computen per a la jubilació, així com millores salarials i un reconeixement professional i retributiu d’acord amb la responsabilitat i els anys de formació que assumixen.

La representant sindical insistix en la necessitat de canviar el model actual de guàrdies. "Diem que no a guàrdies de 24 hores i recordem que la jornada s’ha d’organitzar d’una altra manera. Fa uns anys potser un metge estava de guàrdia en espera de treballar, com els bombers, però la demanda i l’increment de la població estan fent que eixes guàrdies siguen contínuament de treball", assenyala.

Els metges reclamen així un estatut específic per als facultatius, mentre que el Ministeri de Sanitat defensa mantindre un estatut marc únic per a tot el personal sanitari.

També et pot interessar