La Generalitat recorrerà als tribunals la delimitació de 2,2 quilòmetres de costa entre Vinaròs i Benicarló

El Consell considera que la resolució del Ministeri per a la Transició Ecològica no s'ajusta a dret i advertix que pot afectar vivendes i famílies d'entre la platja dels Cossis i l'entorn del barranc d'Aigua Oliva

Imatge d'arxiu de la platja dels Cossis
Imatge d'arxiu de la platja dels Cossis / Web oficial de la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha autoritzat l'Advocacia de la Generalitat a presentar un recurs contenciós administratiu contra l'orde del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic que aprova la delimitació del domini públic maritimoterrestre en diversos trams del litoral de Vinaròs i Benicarló, al Baix Maestrat. El Consell considera que la resolució ministerial no s'ajusta a dret i advertix de les conseqüències que pot tindre per als veïns afectats.

L'orde del ministeri, amb data 30 de juliol del 2026, afecta un tram de costa d'aproximadament 2.249 metres, comprés entre la platja dels Cossis i l'entorn del barranc d'Aigua Oliva.

La vicepresidència tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació ja havia manifestat la seua oposició a esta delimitació durant la tramitació de l'expedient. En concret, el 10 de març del 2026 va presentar un informe desfavorable en el tràmit d'audiència, a més de formular diverses al·legacions per a justificar la seua postura.

La Generalitat advertix que hi ha cases i patrimoni familiar en joc

El director general de Costes, Ports i Aeroports, Marc García Manzana, ha assegurat que la Generalitat defensarà els veïns afectats i la seguretat jurídica, perquè considera que les conseqüències de la delimitació poden anar més enllà de la fixació dels límits del domini públic maritimoterrestre.

"No parlem només d'una línia en un mapa. Parlem de vivendes, de patrimoni familiar i de persones que poden perdre sa casa", ha afirmat García Manzana.

El director general també ha insistit en el compromís del Consell de defensar el dret de les famílies a continuar vivint en les seues cases. "No mirarem cap a un altre costat", ha afegit.

El Consell considera que l'orde ministerial no s'ajusta a dret

Després de l'aprovació definitiva de la delimitació per part del ministeri, la Generalitat considera necessari acudir a la via judicial per a impugnar la resolució, basant-se en les al·legacions que ja havia presentat durant la tramitació administrativa.

Amb esta autorització, l'Advocacia de la Generalitat podrà interposar el recurs davant de la jurisdicció contenciosa administrativa contra l'orde ministerial del 30 de juliol.

L'objectiu del Consell és qüestionar judicialment la delimitació aprovada i defensar els interessos dels veïns que podrien resultar afectats per la nova delimitació del litoral.

També et pot interessar

stats