Els artistes foguerers denuncien l’encariment dels materials i pressupostos estancats

Davant d’esta situació, afirmen, és inviable dedicar-se a este ofici

Artistes foguerers denuncien les dificultats del sector / À Punt NTC

Està en perill l'ofici d'artista foguerer? La preocupació creix entre els professionals d'un sector que denuncia l'encariment dels materials i uns pressupostos estancats.

El jove artista d'Orihuela Antonio Benavente ha creat un ninot que representa el funeral d’un artista foguerer per a denunciar les dificultats de guanyar-se la vida fent fogueres. Afirma que dedicar-se a este ofici és “inviable” perquè treballen amb materials que venen del petroli i ara quasi tots estan pujant de preu. “Estem arribant a un punt que quasi paguem per treballar”, diu, i assenyala que el de foguerer és un ofici “complicat” que hauria de vore’s d’una altra manera. “O que els que gestionen els pressupostos ho facen d’una altra forma, perquè no estem podent arribar on l’any passat”.

Però el mestre major de Fogueres, Joaquín Rubio, apunta un altre factor i considera que els artistes emergents han d'atrevir-se a fer el salt a categories superiors. “Hi ha moltíssima gent que ix del curs de formació professional, però directament se’n van a fer fogueres infantils. Jo els animaria a fer fogueres de gran envergadura”

El debat està obert. En el que tots coincidixen és que sense artistes no hi ha monuments. I sense monuments, no hi ha Fogueres.

També et pot interessar

stats