Vicent Inglada: “La pandèmia ens ha modificat els hàbits de consum”

El secretari de la Unió de Persones Consumidores recorda els drets que també tenim en les compres en línia

Inglada, aquest dilluns, en À Punt.
Inglada, aquest dilluns, en À Punt.

El secretari de la Unió de Persones Consumidores, Vicent Inglada, ha explicat a Les notícies del matí que la pandèmia “ha modificat els nostres hàbits de consum”. Preguntat pel creixement de les compres en línia, Inglada ha recordat que un canvi en la forma de consum no implica una pèrdua de drets. “Tenim 14 dies per a tornar qualsevol cosa que es compra per Internet sense cap tipus de cost”, ha reiterat. El secretari de la Unió de Persones Consumidores ha animat els ciutadans a deixar-se orientar i assessorar.

Inglada, en línies generals, considera que els ciutadans coneixen els seus drets però sols reclamen quan es pateix un problema.   Ha recordat que entre els drets fonamentals estan la salut, la informació, conéixer tota la traçabilitat de qualsevol producte o de recórrer als serveis de mediació i arbitratge, i ha remarcat que la mediació que ofereixen és gratuïta.

“El que nosaltres volem sempre és trobar una solució consensuada amb una empresa”, ha resumit. Inglada recorda la importància d’ajudar el consumidor a reivindicar els seus drets i ha valorat el treball de les associacions de consumidors.

Preguntat per l’ús de plàstics, Inglada ha animat a reutilitzar en el cas dels consumidors i aposta per exigir a les administracions i a les empreses l’ús de materials retornables i reutilitzables. També ha dit que cal controlar el joc en línia. Inglada s’ha mostrat crític amb el treball que realitza el  Ministeri de Consum, per més que considera que és necessari tindre un departament dedicat a aquest tema. 

També et pot interessar

stats