El veïnat del Villar, contra el projecte d'una planta de biometà
La instal·lació crema purins i guano, que generen pudor i vessaments en la zona més fèrtil del poble
A dos quilòmetres de la localitat del Villar (Serrans) està projectat construir pròximament una planta de biometà. Els veïns estan preocupats per la incomoditat que causaria la crema de purins i guano, per tal d'aconseguir gas, amb la pudor consegüent que produirien.
El veïnat també reclama que s'estudie el perill que pot suposar el vessament en una zona fèrtil del poble. “Que busquen un lloc prou allunyat de qualsevol poble per a allotjar-la”, explica Francisco Esteban, veí de la finca adjacent.
A hores d'ara el projecte està en tràmits per a demanar la declaració d'interés comunitari a la Conselleria de Medi Ambient. A més, tampoc convenç la població que el projecte no crearia riquesa ni llocs de treball, ja que “pareix que sols hi hauria un treballador, un peó”, assegura Carlos Corduent, de la plataforma veïnat del Villar.
L'empresa ha escollit el solar per estar al costat d'una conducció de gas, però l'Ajuntament considera més adequat construir la planta prop de les granges.
Més llegit
-
La V-30 presenta cinc quilòmetres de retenció en sentit al port de València
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
Així son les camisetes retro dels nostres equips
-
Comença la reparació del pont històric de Quart de Poblet danyat per la dana
-
Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi a Pedralba
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
20.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Tercera hora
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora
-
20.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Primera hora