València recupera els coberts 4 i 5 del port
Els coberts, en desús des de la finalització de la Fórmula 1, es convertiran en centres de cultura i innovació tecnològica.
Després de sis anys sense activitat, els coberts 4 i 5 del port de València tindran uns nous usos per a la ciutadania. La Generalitat ha desmantellat estes naus que van albergar els boxs i el pàdoc de la Fórmula 1 i que estaven en desús des del 2012. Aquest dilluns s'ha formalitzat la cessió d'aquestes dues naus d'estil modernista a l'Ajuntament. Al gener de 2016, el govern valencià va aprovar l'alliberament de tots els terrenys del port de València vinculats a la carrera automobilística per a poder donar-los un ús civil.
Les obres tenien un pressupost de vora un milió d'euros, però finalment han costat 20.000 euros perquè s'ha subhastat tot el material aprofitable. Això ha reduït al mínim les despeses. Per a la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, esta reversió suposa un canvi cap a un model de gestió més eficient. El desmantellament s'ha fet seguint els principis de l'economia circular, que busca reciclar el material i racionalitzar el gasto. Per a Salvador, el govern anterior va destinar 15 milions d'euros per a crear un espai VIP durant la Fórmula 1 i ara s'han destinat 20.000 euros per a tornar els espais a la ciutadania.
L'alcalde de València, Joan Ribó, ha avançat que, una vegada formalitzada la cessió, les dos administracions finançaran al 50 %, i amb ajuda dels fons europeus Feder, els dos milions d'euros que costarà condicionar-los. El consorci, que també inclou el govern central, en decidirà ara els usos. En aquest sentit, Ribó ha dit que no s'allunyaran dels que hi ha ara a la Marina, és a dir, espais per a la innovació tecnològica i la cultura.
Els coberts del port de València, d'estil modernista, van ser construïts al 1914 per a emmagatzemar productes hortofructícoles per a l’exportació posterior.